katte-allergi
Fra : Nana

Dato : 23-08-05 00:20

Hejsa...

Hvad er sumptomerne på allergi over for katte? Kan rindende øjne og kløende
hænder være et symptom?

Mvh. Nana

Fra : per

Dato : 23-08-05 07:31

"Nana"

> Hvad er sumptomerne på allergi over for katte? Kan rindende øjne og
> kløende
> hænder være et symptom?

Rindende øjne hvis blot katten er i nærheden - eller har været i et rum samt
nysen - og vejrtrækningsbesvær efter en time eller to.

Kløende hænder hvis du har rørt ved katten eller dens efterladte "støv", der
skulle være små fine skæl fra pelsen.

Topscoreren: Rør ved katten og derefter dine øjne - så er du ikke i
tvivl...

*'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per______katteallergiker

www.salg.soehus.dk

Fra : klaus

Dato : 23-08-05 11:21

"per" <nogood@out-of-order.dk> wrote in message

> [...]
> der skulle være små fine skæl fra pelsen.
>
> Topscoreren: Rør ved katten og derefter dine øjne - så er du ikke i

Samt voldsom kløen i næse og svælg - desværre

/Klaus

Fra : GB

Dato : 23-08-05 17:59

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Samt voldsom kløen i næse og svælg - desværre

Da jeg var 12 år, kunne jeg risikere at få astma-anfald af kattestøv. Og
jeg er vel at mærke ikke astmatiker.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Cat

Dato : 23-08-05 18:14

GB skrev:
> "klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Da jeg var 12 år, kunne jeg risikere at få astma-anfald af kattestøv. Og
> jeg er vel at mærke ikke astmatiker.

Øh - hvis man får astmaanfald er man vel astmatiker. Er det ikke det,
der kendetegner en astmatiker? Med mindre altså man får massive doser af
histamin tilført kunstigt.

Tine

Fra : GB

Dato : 23-08-05 19:05

Cat <ta@uu.dk> skrev i meddelelsen

> Øh - hvis man får astmaanfald er man vel astmatiker. Er det ikke det,
> der kendetegner en astmatiker? Med mindre altså man får massive doser
> af histamin tilført kunstigt.

Hvad mener du med "øh"? Jeg har kun oplevet astma i forbindelse med
katteallergi, og jeg får ingen medicin. Men jeg fik anfald, hvor jeg ikke
kunne trække vejret.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Inger

Dato : 23-08-05 19:30

GB wrote:
> Cat <ta@uu.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du med "øh"? Jeg har kun oplevet astma i forbindelse med
> katteallergi, og jeg får ingen medicin. Men jeg fik anfald, hvor jeg ikke
> kunne trække vejret.

Det samme kan ske hvis du kommer ind i et meget støvfyldt lokale og er
der for længe. Det er ikke nødvendigvis ensnetydende med at du har
astma... Det kan også ske hvis man er allergiker og bliver massivt udsat
for allergenerne, og især hvis du har "stukket næsen ned" i katten

Føltes det som om dine lunger var for små til den luft du prøvede at
trække derned, og som om dine luftveje nærmest krampede sig sammen og
modarbejdede dine forsøg på at trække vejret? Så er det astma.
Har du svært ved at trække vejret hvis du skal løbe efter bussen, og er
du lang tid om at få vejret igen? Eller har du svært ved at ånde ud? Så
har du muligvis astma. Der er rigtig mange astmatikere der aldrig er
blevet diagnosticeret og derfor ikke får medicin. Derfor kan man godt
have det alligevel.

Det er bare godt at være klar over, så hvis man pludselig kollapser og
ikke kan trække vejret kan man kommunikere det til de flinke ambulance
folk når de kommer

Inger - er selv astmatiker