Hvilken slags motion
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 19:06

Hvem har et godt råd til hvilken slags motion jeg skal dyrke. Jeg er ABSOLUT
ikke den store motionist, men nu må jeg vist i gang med et eller andet. Jeg
HADER at svede. Jeg har været begejstret for step, idet der var god musik i
up-tempo til, men det kan min fod ikke holde til da jeg har tendens til
hælespore på den ene fod - desværre. Jeg vil gerne cykle, og tager gerne en
af børnene bagpå for at få lidt vægt på, men jeg tror ikke jeg kommer "nok
op i tempo" af den rute jeg har på ca. 8 km. Jeg har overvejet at investere
i sådan en gulv-stepper - eller hedder den mon noget andet. Sådan en man
står på og nærmest jogger på stedet .... Jeg har overvejet om jeg skulle
give mig til at sjippe dagligt, men tænker på om det er lige så skidt for
min fod som f.eks. step. Spinning, var der en der sagde til mig - men kan
jeg mon overhovedet holde til det? Min mand sagde "en rask gåtur på 30 min.
dagligt" - måske bare for at komme i gang og komme en lille smule i form
inden man udøver det helt vilde. Jeg vejer nok ca. 20 kg for meget, men
ville være tilfreds med at "miste" 15 kg, selvom det er så røvsygt at være
på kur og også skulle dyrke motion .....

Alle positive og realistiske råd og ideer er velkomne --
Anne-Lise

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-05 19:24

"Trekroner" <xx> writes:

Hej

> Jeg har overvejet om jeg skulle give mig til at sjippe dagligt, men
> tænker på om det er lige så skidt for min fod som f.eks. step.

Jeg har selv problemer med mine ankler, ledbåndene er alt for løse, så
jeg vrikker rundt for et godt ord. Jeg ville ikke kunne sjippe og kan
du ikke steppe, så tror jeg heller ikke du kan sjippe.

> Spinning, var der en der sagde til mig - men kan jeg mon overhovedet
> holde til det?

Det synes jeg lyder meget fornuftigt. Musikken er høj og i et hurtigt
tempo. Foden er ikke specielt belastet.

> Min mand sagde "en rask gåtur på 30 min. dagligt" - måske bare for
> at komme i gang og komme en lille smule i form inden man udøver det
> helt vilde.

Din mand lyder meget klog. :) Det er en rigtig god måde at starte på.
Skynd dig at hive ham med, selvom han ikke er overvægtig, så er det
sundt at komme ud og røre sig. Og man snakker nu så godt på sådan en
gåtur. Vil han ikke, så lån naboens hund!

Og så har jeg selv meget, meget nemmere ved at komme afsted, hvis jeg
har en aftale med nogen. Jeg meldte mig for nogen tid siden ind i
et af de store træningscentre, og det har gjort en stor forskel for
mig. Desværre faldt det sammen med en større operation, så jeg har
holdt en lang pause. Forhåbentlig får jeg grønt lys fra lægerne på
onsdag og hvor bliver det dejligt at komme afsted igen.

En anden ide kunne være bodytoning og effekt. I effekt prøver man at
styrke hele kroppen ved hjælp af kroppens egen vægt, dog primært
omkring ryg og mave. I bodytoning bruger man elastikker, vægte og
andre ting, men formålet er det samme. Efter ca. 4 ganges træning stod
jeg nøgen hjemme foran spejlet og børstede tænder, min mand kom forbi
og sagde undrende: Hvor ser du egentlig dejlig fast ud nu! Så er det
lidt nemmere at komme afsted næste gang.

Jeg håber det kunne hjælpe lidt.

Mvh Trine, også ca. 20 kg for meget

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Futte

Dato : 22-08-05 19:35

Hvad med Linedance?? Noget jeg selv har haft meget glæde af: Det giver
fantastisk motion til god musik. Der kan sikkert være enkelte danse, der
måske også kan være hårdt for en dårlig fod, men dem springer du så bare
over. Jeg kan varmt anbefale at prøve det. Du kommer også ud blandt andre, I
har det sjovt og man opfatter det næsten ikke som motion.Prøv!

Med venlig hilsen
LH

Fra : Crelle

Dato : 22-08-05 22:20

Hej,
Jeg vil anbefale svømning! Jeg har selv problemer med overvægt og har
sukkersyge, så jeg skal motionere hver dag, i mindst en halv time. Jeg
elsker at svømme og det er rigtig god motion. Derudover går jeg små ture
eller cykler. Det behøver jo ikke være de store ture, lidt er bedre end
ingenting.
mvh
ct