Installering/start af PHPwebsite på domæne~
Fra : John Lund

Dato : 22-08-05 18:14

Håber det er rette forum at spørge og håber der er en venlig sjæl der kan
hjælpe med mit startproblem.

Jeg har købt mig et domæne hos B-one, og skal nu til at lave min hjemmeside.

Da jeg fra tidl. projekter syntes at frontpage var lidt tung og begrænset at
arbejde med ville jeg prøve PhPwebsite som jeg havde læst om i
Privatcomputer.

Jeg har lagt hele phpwebsite 0.10.1-biblioteket ind på min hjemmeside.

Jeg har læst install.txt fra docs-mappen igennem, men støder på problemer
allerede under punkt 2. Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal starte de
secure-kørsler der skal laves. (jeg kører windows XP)

Jeg har så prøvet at springe over og gå til setup (punkt 4) Her kan jeg
starte setup i min explorer-browser. Alt om databaser er udfyldt korrekt,
men filplacering af sourcerfiler vil ikke virke. Jeg har lavet en mappe på
mit domæne der hedder phpwebsite hvor filerne ligger men lige meget hvordan
jeg skriver stien (./phpwebsite/ eller /phpwebsite/ etc.) så får jeg besked
om at den ikke eksisterer.

Jeg har en formodnig om at det skyldes den manglende af punkt 2
secure-opsætningen.

B-one support har blot kort fortalt at de kører PHP og jeg reelt ikke skal
installere noget. Men hvordan f..... starter jeg så phpwebsite ? Jeg har kun
fået login-henvisninger til PHPmyadmin, som for mig at se er ren database.

På forhånd tak for hjælpen

John Lund

Fra : Martin

Dato : 22-08-05 18:43

Fra : John Lund

Dato : 22-08-05 20:49

WOW det var hurtigt svar.

Tusind tak for hjælpen det virkede.

Måske du også kan fortælle hvordan jeg så afvikler følgende jvf
installationsvejledningens pkt. 2 :

cd ./setup/

../NONROOT_secure_phpws.sh setup

Mvh

John Lund

Fra : Martin

Dato : 22-08-05 23:05

Fra : John Lund

Dato : 23-08-05 16:43

Hmm, vil det sige at jeg ikke så ikke kan bruge PHPWebsite på mit B-one
domæne.

I installationsvejledningens punkt 2 er anført nedenstående når jeg ikke kan
køre shells.

kan jeg så køre mode ændringer via PHPmyadmin som jeg har adgang til hos
B-one ?

Hvis ja, hvordan ?

Det er nødvendigt for af ændre mode til 777 for at jeg kan installere mods
samt starte admin

Mvh

John Lund
Else run:

cd ./setup/

../NONROOT_secure_phpws.sh setup

If you cannot run these scripts, you need the following permissions to run

the setup (changing the ownership to that of the web server is more secure

than simply changing the mode to 777):

chmod 777 -R ./images/

-or-

chown apache -R ./images/

chgrp apache -R ./images/

chmod 777 -R ./files/

-or-

chown apache -R ./files/

chgrp apache -R ./files/

chmod 777 -R ./conf/

-or-

chown apache -R ./conf/

chgrp apache -R ./conf/

chmod 777 .htaccess

-or-

chown apache .htaccess

chgrp apache .htaccess

Fra : Per Riber

Dato : 23-08-05 18:43

Tue, 23 Aug 2005 17:42:55 +0200 skrev "John Lund"
<jol(haderspam)@privat.dk>:

>Hmm, vil det sige at jeg ikke så ikke kan bruge PHPWebsite på mit B-one
>domæne.

Jeg har godt nok ikke prøvet PHPwebsite (endnu da), men mon
ikke det kan lade sig gøre...?

>kan jeg så køre mode ændringer via PHPmyadmin som jeg har adgang til hos
>B-one ?

Nej, ikke via phpMyadmin. Den kan kun bruges til at
administrere MySQL. Du skal bruge en FTP-klient til
formålet.

>Hvis ja, hvordan ?
>
>Det er nødvendigt for af ændre mode til 777 for at jeg kan installere mods
>samt starte admin

Sakser lidt fra et af mine tidligere indlæg. Du skal som
sagt logge på b-one via FTP. Prøv først, om løsning 2 virker
i din ftp-klient. Ellers skal du bruge løsning 3.

2. Ved brug af en FTP-klient, der understøtter en "tilpas
rettigheder" eller en "CHMOD" funktion. Normalt aktiveres
disse funktioner ved højreklik på filen.
3. Ved brug af QUOTE kommandoen fra en FTP-klient (f.eks.
"QUOTE SITE CHMOD 777 images")

Løsning 2 virker f.eks. i Filezilla. Hvis du bruger en
MS-klient, virker løsning 3. Apostrofferne skal ikke
indtastes.

Hvis der er subdirectories under /images, skal du nok ind og
udføre øvelsen for dem alle, men du kan jo prøve, om -R
virker.

Så vidt jeg ved kan vi (brugere) ikke udføre chown og chgrp
hos b-one.

mvh Per

Fra : John Lund

Dato : 23-08-05 19:55

Igen tak for hurtig hjælp.

via min Total Commander kan jeg nu lave cmod, men -R virker ikke.

Irriterende, men det kan da åbenbart omgåes med nogle ekstra kørsler på de
enkelte sub-dirs.

Jeg vil nu prøve at reinstallere PHPwebsite, da jeg nu kan følge
instal.guiden.

Håber det kommer til at virke nu.

Mvh

John Lund

Fra : Per Riber

Dato : 23-08-05 20:13

Tue, 23 Aug 2005 20:54:40 +0200 skrev "John Lund"
<jol(haderspam)@privat.dk>:

>via min Total Commander kan jeg nu lave cmod, men -R virker ikke.
>Irriterende, men det kan da åbenbart omgåes med nogle ekstra kørsler på de
>enkelte sub-dirs.

Ja, sådan kan du gøre det, men i øvrigt kan jeg varmt
anbefale Filezilla, som jeg selv bruger. Deri kan du ændre
attributter på flere directories i ét hug.

>Håber det kommer til at virke nu.

Good luck.!. Post en URL, når/hvis du vil have "gæster"

mvh Per

Fra : John Lund

Dato : 23-08-05 20:32

Ja indtil nu er min sidde lig 0 :)

Når jeg har kørt setup filen få jeg følgende fejlmeddelser .

Warning: putenv(): Safe Mode warning: Cannot set environment variable 'TZ' -
it's not in the allowed list in
/customers/mitdomænenavn.dk/mitdonænenavn.dk/httpd.www/phpwebsite/lib/pear/Date/TimeZone.php
on line 257

Hvad betyder det nu?.

Jeg har jo sat alle de her chmod ifgl. install.guiden

Mvh

John

Fra : Per Riber

Dato : 23-08-05 20:58

Tue, 23 Aug 2005 21:32:27 +0200 skrev "John Lund"
<jol(haderspam)@privat.dk>:

>Ja indtil nu er min sidde lig 0 :)

Al begyndelse er svær

> [...]
>it's not in the allowed list in
>/customers/mitdomænenavn.dk/mitdonænenavn.dk/httpd.www/phpwebsite/lib/pear/Date/TimeZone.php

Det skyldes, at dit script forsøger at sætte/ændre en
environmentvariabel, og ikke får lov, fordi PHP hos b-one
kører i safe mode. Det kan du ikke ændre på.

Står der ikke noget om at køre i safe mode i dokumentationen
til programmet? Kan linjen evt. bare fjernes..?

>Jeg har jo sat alle de her chmod ifgl. install.guiden

Jeps, dette her er et helt andet problem.

mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 24-08-05 01:00

<jol(haderspam)@privat.dk>:

> [...]
>it's not in the allowed list in
>/customers/mitdomænenavn.dk/mitdonænenavn.dk/httpd.www/phpwebsite/lib/pear/Date/TimeZone.php

John, se her:

http://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=830612&forum_id=49349

mvh Per

Fra : John Lund

Dato : 25-08-05 15:12

Tak for henvisningen. Jeg havde fundet den tilsvarende et andet sted. Nu
skal jeg bare lige have fundet tid til at lave en reinstallation for at se
om jeg kan komme ordentlig igennem hele installationen.

Mvh

John

Fra : John Lund

Dato : 25-08-05 16:02

Så får jeg følgende besked når jeg vil fortsætte installationen. Meget
sigende.

I den foregående del af installation fik jeg kun meddelse om en safe-mode
fejl ved inst. RSSfeeds. Det burde være ligemeget indtil jeg bruger det
modul.

Øvrige moduler gik rent ind.

Mvh

John

"Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable
to complete your request.

Please contact the server administrator, support@b-one.net and inform them
of the time the error occurred, and anything you might have done that may
have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log."