Opdater brugeroplysninger
Fra : freak

Dato : 22-08-05 10:36

Jeg har en opdater side. Den har en form der er magen til den
brugeren opretter sig i, men som den er nu skal brugeren,
indtaste alle deres oplysninger for, at kunne opdatere. Jeg ville
gerne have, at formularen huskede folks oplysninger, så de kun er
nødt til, at ændre de de vil. Hvordan får jeg lavet en response
write på formularen?
Den ser sådan ud nu:
strSQL = "UPDATE personer SET Name='" & Request.Form("Name") &
"', "' WHERE Password = '" & Request.Form("Password") & "'",

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JonZ

Dato : 22-08-05 11:17

freak wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> strSQL = "UPDATE personer SET Name='" & Request.Form("Name") &
> "', "' WHERE Password = '" & Request.Form("Password") & "'",
Hej Freak

På den side hvor dine form felter er, kan du lave en database
forbindelse og derefter gøre sådan her:

set rs = objconn.execute("select * from bruger where id = '" &
session("id") & "'")

i hver af din form felt linjer skriver du følgende :

<input type="text" value="<%=(rs("navn"))%>" name="navn">

Hvor <%=(rs("navn"))%> selvfølgelig skal indholde navnet på den
respektive kolonne og name="navn" skal være det du kalder dit form
felt.

Hvis folk går ind og vil ændre deres profil skulle deres dataer
gerne stå i form felterne, og når de så ændre det de gerne vil,
bliver de dataer de ikke har ændre det samme.

Hvis du har et text area skal du for at få den tekst frem de har
skrevet, skrive sådan her:

<textarea rows="10" name="beskriv"
cols="10"><%=(rs("tekst"))%></textarea>

Du kan også gøre det på den side hvor du opdatere deres dataer, det
kræver bare mere kode, men hvis du heller vil det, så sig det, så
kan jeg da godt prøve at forklare hvordan.

Håber du forstod hvad jeg mente ellers må du skrive igen, så skal
jeg prøve om jeg kan forklare det lidt nærmere.

Hilsen JonZ

Fra : freak

Dato : 22-08-05 12:02

> [...]
>
> Håber du forstod hvad jeg mente ellers må du skrive igen, så skal
> jeg prøve om jeg kan forklare det lidt nærmere.

Hej JonZ
Du må meget gerne beskrive den anden metode, hvis du gider.