Samarbejde mellem Delphi og andre programm~
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 19:58

Hej.

I første omgang er det af ren nysgerrighed, at jeg spørger. Jeg har ikke et
konkret eksempel / problem lige pt, men det kan evt. komme på tale, hvis
subjekt kan lade sig gøre.

I hvor stor grad kan Delphi samarbejde med Windows og Office pakken?

Med Windows tænker jeg på at åbne og lukke 3. partsprogrammer, anvende
Explorer mv.

Med Office pakken mener jeg, om det er muligt at anvende Office pakkens
programmer som led i sine egne.

(Et sekundær spørgsmål er så, om det overhovedet vil være lovligt mht.
ophavsretsloven, hvilket jeg heller ikke har et svar på).

Men jeg tænker eksempelvis på, om man kan udskrive noget tekst fra sit eget
program og opstille det pænt i et Excel regneark eller andre af Office
pakkens programmer.

eller noget tilsvarende idet ovenstående kun er et tænkt eksempel.

--
/HL

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-08-05 09:33

"Hans Larsen" <Nospam> wrote in message

> I hvor stor grad kan Delphi samarbejde med Windows og Office pakken?

I meget stor grad.

> Med Office pakken mener jeg, om det er muligt at anvende Office pakkens
> programmer som led i sine egne.

Det kan man godt, men kræver selvfølgelig at Office er installeret på pc'en.

> (Et sekundær spørgsmål er så, om det overhovedet vil være lovligt mht.
> ophavsretsloven, hvilket jeg heller ikke har et svar på).

Det må man helt sikkert godt - det er meget udbredt og dokumenteret fra MS's
side.

> Men jeg tænker eksempelvis på, om man kan udskrive noget tekst fra sit
> eget program og opstille det pænt i et Excel regneark eller andre af
> Office pakkens programmer.

http://community.borland.com/article/0,1410,10126,00.html

Prøv selv at finde mange flere resourcer her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=delphi+office+automation

hilsen
Uffe