Hvem laver æblemost
Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 21-08-05 17:15

Har for mange æbler, der er små og ikke så pæne, som jeg gerne vil have
lavet til æblemost. Findes der et mosteri på Sjælland, som man bare kan køre
hen til?

--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : Kent

Dato : 21-08-05 18:52

"Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> skrev i en meddelelse
> Har for mange æbler, der er små og ikke så pæne, som jeg gerne vil have
> lavet til æblemost. Findes der et mosteri på Sjælland, som man bare kan
> [...]

Kunne du ikke låne eller købe en saftkoger og bruge dén?

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 19:19

> [...]
> Har for mange æbler, der er små og ikke så pæne, som jeg gerne vil have
> lavet til æblemost. Findes der et mosteri på Sjælland, som man bare kan

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/425.html
burde bringe dig videre i jagten.

Tina

Fra : Abildgaard

Dato : 22-08-05 16:29

> [...]
> Har for mange æbler, der er små og ikke så pæne, som jeg gerne vil have
> lavet til æblemost. Findes der et mosteri på Sjælland, som man bare kan

Sig til hvis du finder noget. Har også nogle æbler som enten skal mostes
eller laves til grød

/Brormand

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 22-08-05 20:09

Farendløse Mosteri syd for Ringsted laver en god most. De har bl.a. modtaget
Slow food anerkendelse.
Så skal man også holde øje med Fejø, måske ikke lige henne om hjørnet, men
øens most og cider kommer på markedet snart. Tjek øens hjemmeside
www.fejoe.dk
hilsen
Henrik