Hjælp til pastebin
Fra : Per Riber

Dato : 21-08-05 13:35

Jeg har downloadet sourcen til pastebin fra
http://pastebin.dk, og forsøger nu at få den til at virke på
mit eget webhotel hos b-one. Det vil ikke rigtig lykkes.

Uanset hvad jeg indsætter i tekstfeltet, så gemmer den altid
blot følgende tekst i MySQL.

001 <?php
002
003 ?>

Hvis jeg efterfølgende editerer tekstfeltet i MySQL vises
teksten bagefter korrekt, så problemet er, at indtastede
data ikke gemmes korrekt i databasen.

Jeg har prøvet med forskellige settings, både i index.php og
i .htaccess, men intet af det har hjulpet.

Min .htaccess i directoriet ser pt. således ud:

<Limit GET POST>
order deny,allow
allow from all
</Limit>

<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

Siden kan ses (og PHP-sourcen vises) på
http://pastebin.priber.dk . Undskyld sitets layout, men jeg
har endnu ikke fundet ud af at fremstille en passende CSS
til formålet

Håber, der er nogen, som kan hjælpe..

mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 22-08-05 15:34

Sun, 21 Aug 2005 14:34:47 +0200 skrev Per Riber
<none@nospam.invalid>:

>http://pastebin.priber.dk . Undskyld sitets layout, men jeg
>har endnu ikke fundet ud af at fremstille en passende CSS
>til formålet

Jeg kan supplere med, at Paul Dixon nu har været så venlig
at forsyne mig med en passende pastebin.css, så nu ser siden
rigtig pæn ud. Men problemet ved upload er der stadig. Er
der ikke en PHP-ørn, som kan se, hvad der går galt?

Se http://pastebin.priber.dk/index.php?show=15, som er
redigeret i MySQL efter upload...

Det er i øvrigt IKKE min hensigt, at siden kun skal bruges
til upload af PHP-scripts.. Alle former for tekster skal
kunne gemmes og vises som rå tekst.

mvh Per

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 22-08-05 23:40

"Per Riber" skrev i en meddelelse

> [...]

Ser ud til at virke fint? .htaccess kan drille lidt - jeg bruger en der ser
således ud:

DirectoryIndex pastebin.php
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteBase /pb/
RewriteRule ^([0-9]+)$ pastebin.php?show=$1

Og dét gi'r http://phpbb2.dk/pb/ (også kode).
Der er osse en .js fil, skal da i øvrigt lige nævnes... selvom jeg ikke aner
hvad den gør.

http://pastebin.priber.dk/index.php?showsource=css (det er et link inde i
kildevisningen) gi'r i øvrigt fejl.

> Det er i øvrigt IKKE min hensigt, at siden kun skal bruges
> til upload af PHP-scripts.. Alle former for tekster skal
> kunne gemmes og vises som rå tekst.

Yep for mig at se har du den til at virke helt fint.

MvH
AlleyKat

Fra : Per Riber

Dato : 23-08-05 01:24

Tue, 23 Aug 2005 00:40:10 +0200 skrev "AlleyKat \(FSS\)"
<alleyman01@_remove_this_hotmail.com>:

>DirectoryIndex pastebin.php
>Options +FollowSymlinks
>RewriteEngine on
>RewriteBase /pb/
>RewriteRule ^([0-9]+)$ pastebin.php?show=$1

Tak for tippet, jeg ser på det i morgen. Det kræver en del
RTFM, før jeg uploader den

>Og dét gi'r http://phpbb2.dk/pb/ (også kode).

Den er mægtig flot. Jeg er lidt ked af, at jeg ikke så på
din side, før jeg gik i gang med at installere pastebin. På
den anden side har jeg lært en masse om HTML og PHP ved at
slås lidt med det i dag, så helt galt er det nu ikke

Fik i øvrigt email fra Paul Dixon i dag. Han lover ret klart
at lægge den nye version af pastebin til download, når han
får ryddet lidt op i koden. Der forlyder dog ikke noget om,
hvornår det bliver

>Der er osse en .js fil, skal da i øvrigt lige nævnes... selvom jeg ikke aner
>hvad den gør.

Jeg tror den skulle begrænse størrelsen af tekstvinduet. Nu
har jeg smidt referencen ud og erstattet den af en kontrol i
selve PHP-koden.

>http://pastebin.priber.dk/index.php?showsource=css (det er et link inde i
>kildevisningen) gi'r i øvrigt fejl.

Jeps, den havde jeg overset. Det er fixet nu.

>Yep for mig at se har du den til at virke helt fint.

Ja, det er blevet væsentlig bedre i dagens løb Jeg
arbejder pt. på at få den til at vælge PHP-highlightning,
hvis den finder strengen "?php" i koden. Den version, der er
oppe lige nu, burde faktisk gøre det, men det virker ikke...

Men nu er det høj sengetid - jeg fortsætter i morgen

1000 tak for hjælpen.

mvh Per