saltprocent
Fra : Martin Kirk

Dato : 21-08-05 07:44

eg har ikke fisk i saltvand akvarium, men brug for at måle saltprocenten i
vand , hvordan ? udstyr ? pris ?

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-08-05 12:22

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> eg har ikke fisk i saltvand akvarium, men brug for at måle saltprocenten i
> [...]

Nu måler man ikke saltholdighed i procenter, men promiller!
I akvariebutikker som sølger saltvandsfisk, kan du købe et
Aerometer(flydevægt) som måler salt holdigheden, f.esk 1.20
Du kan også måle vandsaltholdighed med en Microsiemens måler, f.eks så
har destilleret vand en Ms på næsten 0, og almideligt poste vand(kbh) ca
700 og almindeligt saltvand har en Ms på omkring 10000.

Så alt efter hvad du vil måle og til hvilket formål, skal du finde ud af
hvilket instrument du vil investere i.

Carsten

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-08-05 17:15

hej gruppe
jeg skal måle meget små mængder ca. 10 ml
havde håbet på at finde en test der fuger som når man måler PH værdier

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-08-05 21:48

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
> jeg skal måle meget små mængder ca. 10 ml
> havde håbet på at finde en test der fuger som når man måler PH værdier

Det kna du ikke få! Findes ikke.

Fra : BS

Dato : 22-08-05 08:48

> Det kna du ikke få! Findes ikke.

Jo da

Brug et refractometer - du kan købe et her
http://www.e-akvariet.dk/product_info.php/cPath/23/products_id/30

Så skal du kun bruge en dråbe vand til at måle det !

Mvh
Brian
www.saltvandsforum.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-08-05 13:31

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo da
>
> Brug et refractometer - du kan købe et her
> http://www.e-akvariet.dk/product_info.php/cPath/23/products_id/30
>
> Så skal du kun bruge en dråbe vand til at måle det !

Lidt mange penge at bruge for at mål ca 10 ml vand.

Carsten

Fra : BS

Dato : 22-08-05 20:09

> Lidt mange penge at bruge for at mål ca 10 ml vand.
>
> Carsten

En Ms måler er nu heller ikke billig

Men jo det er lidt dyrt !

Fra : Martin Kirk

Dato : 22-08-05 18:02

hej BS
1000 Tak det er lig det jeg har brug for selv prisen er stor