Dunkelyde i ørerne
Fra : Helle

Dato : 20-08-05 10:09

Hejsa.

De sidste måneder har jeg dagligt/flere gange dagligt oplevet at det siger
sådan nogle pulserende dunkelyde i ørerne og det er RET generende. Det er
især når jeg ligger ned. Hvad kan det være? nogen der har oplevet det samme?
indimellem har jeg også lige en forbigående ørepine men det er ikke noget
særligt.
Skal jeg få en ørelæge til at kigge på det?

Har tit haft problemer med ørerne - senest lidt svamp dybt inde i øregangen
som jeg fik suget og skyllet hos ørelægen.

Mvh Helle

Fra : Cat

Dato : 20-08-05 11:52

Helle skrev:
> [...]
>
> Har tit haft problemer med ørerne - senest lidt svamp dybt inde i øregangen
> som jeg fik suget og skyllet hos ørelægen.

Det lyder som ørevoks - få lægen til at kigge.

Tine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-05 11:54

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har tit haft problemer med ørerne - senest lidt svamp dybt inde i
øregangen
> som jeg fik suget og skyllet hos ørelægen.

Det er vel ikke sådan, at du ligefrem er begyndt at lytte efter. Men det
kunne jo
være dine egne hjerteslag du hører. Det er trods alt dejligt at vide, at
man har et
og at det stadig dunker tilfredsstillende. Det harmonerer i hvert fald med,
at det
specielt er i liggende stilling du hører det.

M.V.H.....Benny..

Fra : peet_dk

Dato : 21-08-05 14:24

> [...]

> sådan nogle pulserende dunkelyde i ørerne og det er RET generende. Det er
> især når jeg ligger ned. Hvad kan det være?
-klip-

For højt blodtryk? Mener min far fik ad vide det var et af symptomerne på
for højt blodtryk.

--
"I'm a pessimist because of intelligence, but an optimist because of
will." - Antonio Gramsci

Fra : Helle

Dato : 21-08-05 18:08

> -klip-
>
> For højt blodtryk? Mener min far fik ad vide det var et af symptomerne på
> for højt blodtryk.

Mit blodtryg og blodsukker er helt fint - det føles mere som om det er noget
der presser inde i ørerne og de dunkelyde (som ikke er en eller anden stabil
rytme) føles meget pressende inde i ørerne.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 22-08-05 16:26

Hej Helle.
Jeg har dem også og det føles præcist som du beskriver det. Jeg ved heller
ikke hvad det er, men det føles bestemt ikke som om det kommer fra hjertet.

MVH
Padmé

Fra : Ejvind Rasmussen

Dato : 25-08-05 22:49

> [...]
>
>Har tit haft problemer med ørerne -
>senest lidt svamp dybt inde i øregangen
>som jeg fik suget og skyllet hos ørelægen.

Hej Helle.
Jeg havde engang også nogle høje, dunkende lyde i ørene. Jeg
syntes det lød som et brusende tog derinde. Var ved ørelæge, der
intet fandt. Senere har jeg fundet ud af at det simpelhen måtte
have været stress. Det endte med en hjerneblødning og "kronisk
stress". Så jeg er på førtidspension i dag.Og det skal jeg hilse
og sige, ikke er til at leve af. Ingen af mine arbejdsgivere har
takket mig(bagefter)- fordi jeg arbejdede for hårdt og ikke
lyttede til advarslerne.Så pas godt på dig selv!
Kh. Kirsten

Fra : Louise Andersen

Dato : 29-08-05 11:25

> [...]
>
> Har tit haft problemer med ørerne - senest lidt svamp dybt inde i
> øregangen som jeg fik suget og skyllet hos ørelægen.

Det lyder som vand i mellemøret.. Det skal fortage sig af sig selv.. Kan
afhjælpes lidt med næsespray..

Mvh louise