PHP sessions på IIS
Fra : Brian Emilius

Dato : 18-08-05 20:16

Hej NG

Jeg er ved at sætte php op på en IIS-server. Men der er til syneladende
et problem med sessions.

Dette står i php.ini (stien er også korrekt og mappen sessiondata er
ikke skrivebeskyttet):

session.save_path = "C:\PHP\sessiondata"

Er dette ikke rigtigt? Er der nogen, der ved hvor et simpelt script med
noget session-værk ikke virker her, når det virker på andre servere? Er
der nogle andre settings jeg skal være opmærksom på?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-05 20:29

On Thu, 18 Aug 2005 21:16:18 +0200, Brian Emilius wrote:

> session.save_path = "C:\PHP\sessiondata"

Du er klar over, at php er case sensitiv?
C:\PHP\sessiondata er ikke det samme som C:\php\sessiondata
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Brian Emilius

Dato : 20-08-05 08:49

Michael Rasmussen skrev:
> Du er klar over, at php er case sensitiv?
> C:\PHP\sessiondata er ikke det samme som C:\php\sessiondata

Jeps - og biblioteket hedder PHP (ikke php).

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-08-05 13:34

On Thu, 18 Aug 2005 21:29:16 +0200, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

>Du er klar over, at php er case sensitiv?
>C:\PHP\sessiondata er ikke det samme som C:\php\sessiondata

Ehm, php er vel blot afhængig af det underliggende
operativsystem/filsystem, så under Windows burde der næppe være den
store forskel her.

At "php er case sensitiv" afhænger vist også af konteksten. For
eksempel er variable casesensitive, mens funktioner ikke er.

--
- Peter Brodersen