form to mail problemer
Fra : DannyGoodwin

Dato : 18-08-05 18:24

Jeg er ret grøn hvad angår programmering, så svar helst så
pædagogisk som muligt : )

Jeg har lavet en hjemmeside, der bl.a. tilbyder brugerne at
udfylde en bestillingsform. Disse oplysninger vil jeg så gerne
have sendt til mig som mail. Men hvordan?

Jeg har efterhånden regnet ud at jeg skal henvise til et
asp-script som kan behandle brugerens specifikke data og
videresende dem til mig. Men det virker til at forskellige
servere bruger forskellige systemer hvad angå form-to-mail
scripts. Min udbyder bruger chiliasp (hvad det så end er) og jeg
selv bruger Windows XP (hvis det har nogen betydning overhovedet.
De scripts jeg har set kræver at jeg angiver min
smtp-server....men hvad er det???

Al hjælp tages imod med kyshånd.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : N9

Dato : 18-08-05 20:04

> Jeg har lavet en hjemmeside, der bl.a. tilbyder brugerne at
> udfylde en bestillingsform. Disse oplysninger vil jeg så gerne
> have sendt til mig som mail. Men hvordan?

Der er flere måder, enkelt ved udbyderens cgi-script, php eller asp

Skriv hvem din udbyder er og jeg kan se på det.

> De scripts jeg har set kræver at jeg angiver min
> smtp-server....men hvad er det???

SMTP (Simple mail transfer protocol) staves det sådan?? Det er en method som
man sende mails med.

Fra : DannyGoodwin

Dato : 19-08-05 07:21

Jeg bruger nogen, som hedder Internet 123: htp://www.i123.dk.