dynamiske adresser og søgemaskiner
Fra : Morten Graae

Dato : 17-08-05 21:44

Hvad gør i

Jeg har en side http://www.tapu-alanya.com

som har nogle adresser ala.
http://www.tapu-alanya.com/main.php?lang=dk&pageid=1

men disse sider bliver jo ikke indexseret i google og andre
søgemaskiner.

Det ville jeg selvfølgelig gerne.
Jeg har hørt om rewrite module, men jeg har ikke lavet min hjemmeside
efter rewrite module - men jeg kunne måske ændre den.

Hvad gør I?
Hvad skal jeg tænke på?
Hvordan implemnterer jeg rewritemodul - nogle steder jeg kan læse en
begynder guide til det?

Jeg vil selvfølgelig gerne have indexeret alle min sider også selvom
de er dynamiske.

Kan jeg af en bagvej for indexeret min sider i google (kan jeg lave en
samlet side med de sider jeg vil have indexeret og så tilmelde den til
google?)

på forhånd tak.
Morten Graae

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-08-05 22:28

Morten Graae skrev:
> Hvordan implemnterer jeg rewritemodul - nogle steder jeg kan læse en
> begynder guide til det?
> Hvad gør I?

Jeg har haft stor glæde af følgende artikel til netop det problem:
http://www.devshed.com/c/a/Apache/Search-Engine-Friendly-URLs-with-mod-rewrite/

> ...nogle adresser ala.
> http://www.tapu-alanya.com/main.php?lang=dk&pageid=1
>
> men disse sider bliver jo ikke indexseret i google og andre
> søgemaskiner.

Det skulle vist ikke være så slemt som det har været tidligere, men jeg
vil give dig ret i, at det ikke ser specielt kønt ud.

> Kan jeg af en bagvej for indexeret min sider i google (kan jeg lave en
> samlet side med de sider jeg vil have indexeret og så tilmelde den til
> google?)

Du kan da forsøge dig med en ganske almindelig sitemap. Det er
selvfølgelig ikke umiddelbart til at vide om søgemaskinerne vil gå
kolde, hvis der er tale om flere hundrede links, men det burde ikke være
umuligt sådan som du stiller det op.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://www.sappy.dk/