Erfaren fiskers råd om Strøby Ladeplads på~
Fra : Frits

Dato : 17-08-05 20:43

Kære Fikseven

Jeg har nogle gange været på tur langs kystvejen. Jeg har fisket ved
parkeringspladsen mellem høfterne (kort efter Ladepladsen, samt helt
ude ved den grønne græsplæne - men uden synderligt held. Fisket med
Waders - men kan ikke komme ud på revlen pga . dybt vand. Fisker med
20-22g. havørredspinnere, 0.17 Fireline, 9" og rimeligt hjul, så
kastelængde er nogenlunde

Er der nogen steder man kan komme over det dybe og ud på revlen?-
elles - hvor er de gode chancer i området.

Ville være glad for lidt tips

Fiskekammerat i området vil også være dejligt. Jeg er ikke så erfaren,
og vil gerne lære lidt mere, på trods af alderen (50)

Frits

Fra : janing

Dato : 23-08-05 07:09

Hej Frits. Du er gået lige i den samme fælde, som alle vi andre også
har prøvet. Det gælder ikke om at kunne kaste og fiske midt ud i havet,
Havørrederne elsker at komme helt ind til land og svømme rundt for at
finde mad, alt lige fra rejer til tobis, så du skal hellere starte med
at fiske inde fra land, inden du tænker på at gå ud i vandet og skræmme
de ørredere væk som opholder sig her. De største / fleste ørred jeg har
fanget, er taget inde fra land på bare 1 - 2 meter vand og bare mellem 5
og 20 meter ude fra stranden. Så det er ikke nogen helt dårlig idè, at
gemme Waderserne, til det nærmeset vand er gennemfisket. Hilsen Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels

Dato : 23-08-05 10:10

Læs på en højvandstabel - lur de lokale hvor de vader ud - der ligger en
lille havn ved Strøby egede og man kan komme ud lige syd for den og så følge
revlen (der er mange andre steder, prøv dig frem, arbejd for føden)- mener
at der var en offentlig bro som når ud over revlen midt på stykket men om
den er der endnu ved jeg ikk - og jo der er mere at hente hvis man kommer ud
på revlen
Tjek forøvrigt Køge Sønakke som ikke stiller de samme "vade krav" men ligger
på samme stræk/trækrute !
Mener forøvrigt at der er en artikel i et gammelt nr af fusk&fri om
strækket.

husk vadestok hvis du prøver nye pladser af !
--
MvH
Niels Holler