grådig abborre....
Fra : Jan Jensen

Dato : 17-08-05 17:14

jeg har tidligere hørt om gedder æder store gedder, og da og set en lille
aborre 3-4 cm komme ud af større abborre.
men forleden fangede jeg først en 13-14 cm aborre, uden på denne sad der så
en 25-30 cm aborre.

Fra : Simon [2700]

Dato : 17-08-05 21:38

> men forleden fangede jeg først en 13-14 cm aborre, uden på denne sad der
> så
> en 25-30 cm aborre.

utroligt den kan ha den i sig.....
Har dog set geder gøre det samme, som dreng fangede jeg 2 små gedder på
vestvolden med et net, og havde dem i et akvarie hvor de fik fiskeyngel som
føde (ganske facinerende jagt teknik btw). De var omkring 4½ og 5 cm, det
endte med at den ene på 5 cm forsøgte at sluge den lidt mindre (skønt der
var masser af andet "fodder" i akvariet) hvilket resulterede i at de begge
døde...
Jeg har hørt om store gedder der også er fundet kvalt med næsten ligeså
store gedder halvt slugt... Det er nogle forslugne fisk vi har herhjemme :)
mvh.Simon

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-05 09:37

Jan Jensen wrote:

> [...]
> aborre 3-4 cm komme ud af større abborre.
> men forleden fangede jeg først en 13-14 cm aborre, uden på denne sad der

Engang jeg var ude og spinne aborrer, blev én af dem angrebet af en gedde
under "figthen". Gedden holdt så godt fast i aborren at de lykkedes at
lande begge fisk. De endte begge som frikadeller.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Spangkuk

Dato : 20-08-05 05:32

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev

> Engang jeg var ude og spinne aborrer, blev én af dem angrebet af en gedde
> under "figthen". Gedden holdt så godt fast i aborren at de lykkedes at
> lande begge fisk. De endte begge som frikadeller.

"Den der ler sidst, ler bedst"

Spang

Fra : Jan Jensen

Dato : 22-08-05 23:23

> Engang jeg var ude og spinne aborrer, blev én af dem angrebet af en gedde
> under "figthen". Gedden holdt så godt fast i aborren at de lykkedes at
> lande begge fisk. De endte begge som frikadeller.

SYND og skam at lave deller af en aborre