Uren hud, hos "hvide"/"farvede"
Fra : Allan

Dato : 17-08-05 16:21

Har bemærket at folk med lys hud har flere bumser end folk med mørk hud!

Jeg tænker især på at unge mennesker, med anden etnisk baggrund, ofte har en
pænere hud end os "hvide".

Hvorfor nu det?

En bums, uren hud eller hva´ man nu vil kalde det, er vel
grænseoverskridende uanset nationalitet.

Allan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-08-05 23:38

Allan skrev:

> En bums, uren hud eller hva´ man nu vil kalde det, er vel
> grænseoverskridende uanset nationalitet.

Sådan behøver det ikke nødvendigvis at være. Fx har sorte i Zambia
typisk meget mere bindevæv end hvide danskere. Hvis man skærer i en
zambier vil arvævet ofte blive en ca. 1 cm tyk pølseformet tingest i
hele sårets længde. Jeg har ikke på noget tidspunkt set noget til-
svarende hos hvide (overhovedet).

Det er populært at flage med at alle er lige og skabt ens, men sådan
ser virkeligheden ikke ud. Der er stor forskel på sorte og hvide -
osse på andre områder end hvad bindevæv angår - så jeg kan ikke se
det umulige i at sorte generelt har mindre uren hud end hvide. Om
det forholder sig sådan i virkelighden, ved jeg dog ikke noget om.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/