Udtrække heltal.
Fra : Bent Pedersen

Dato : 16-08-05 18:12

Hej...

Jeg mangler en funktion til at tage et heltal fra et komma tal.

Eks: 2,14 så vil jeg gerne have værdien 2 trukket ud, men uden at
runde op eller ned

Det skal bruges i en formel der ser sådan her ud:

Minutter = 30 (eks. kunne være alle tal mellem 0 og uendeliget)
R1 = 0
R2 = 0

R1 = Heltal(Minutter/60)
R2 = ((((Minutter/60)-R1)/100)*60)

Det skal altså omregne et givent antal minutter til hele timer og
minutter.

Nogen der kan hjælpe med det?

På forhånd tak

Bent Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jamen

Dato : 16-08-05 19:35

Bent Pedersen wrote:

> Jeg mangler en funktion til at tage et heltal fra et komma tal.
>
> Eks: 2,14 så vil jeg gerne have værdien 2 trukket ud, men uden at
> runde op eller ned

tal = 2.14

heltal = Int(tal)

Fra : Bent Pedersen

Dato : 17-08-05 10:36

jamen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> tal = 2.14
>
> heltal = Int(tal)

Mange tak for hjælpen, det var lige hvad jeg havde brug for...