Optimering af DB-kald...
Fra : Magnus

Dato : 16-08-05 18:02

Jeg er ved at optimere mine asp-koder og min MySQL database.

Hvad er det mest optimale:

1)
At lave et felt i DB til hver værdi også dem som man ikke skal kalde.
Fx.
Felt: Forfatter
Felt: Rettet

2)
Gemme værdigerne i er array og med Split-funktionen udtrække dataerne når
man får vist den enkelte post.
Felt: Forfatter|Rettet

Med eksempel 2 kan man have endnu flere værdier i et felt blot det ikke er
værdiger når bare ikke man skal lave et database kald for at få alle poster
med en bestemt "Forfatter"

Er det en forkert måde jeg har tænkt med 2'eren eller skal jeg blot oprette
et felt for hver værdi?

/Magnus

Fra : N9

Dato : 16-08-05 21:22

> 1)
> At lave et felt i DB til hver værdi også dem som man ikke skal kalde.
> Fx.
> Felt: Forfatter
> Felt: Rettet

ja og udtrække det felter du har brug for.

> 2)
> Gemme værdigerne i er array og med Split-funktionen udtrække dataerne når
> man får vist den enkelte post.
> Felt: Forfatter|Rettet

Det er tungere end en sql kald

min råde er at du laver sql kald på det du ha rbrug for eller husk og at luk
for recordset'et

Hilsner

N9