PUK2-kode?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-05 13:33

Min brugte T68i efterlyser en PUK2-kode - hvor finder jeg dén?

(Fra min teleudbyder har jeg kun fået en "PUK"-kode)
Hans

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 16-08-05 16:56

> (Fra min teleudbyder har jeg kun fået en "PUK"-kode)

Ved at kontakte din operatør. Det er næsten aldrig standard at du også får
PUK2-koden med ved oprettelsen, den skal du som regel spørge efter.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Fischer

Dato : 16-08-05 17:56

> Det er næsten aldrig standard at du også får PUK2-koden
> med ved oprettelsen, den skal du som regel spørge efter.

Det er altid standard med PUK2 hos TDC og Telmore m.fl.
Men ikke hos Sonofon, CBB, Telia m.fl.

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 16-08-05 19:25

> Det er altid standard med PUK2 hos TDC og Telmore m.fl.
> Men ikke hos Sonofon, CBB, Telia m.fl.

I stand corrected :).

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-08-05 20:51

Jeppe Vestergaard skrev den 16-08-2005 20:24:

> I stand corrected :).

Du kan få den udleveret af Telia, men du skal insistere på det.

Derudover bliver du advaret om, at du kan lave om på nogen basale
indstillinger i telefonen.
Spørg mig ikke, hvad det er for indstillinger man kan lave om på.
Det ville være rart at vide det, så man kan holde fingrene fra dem, men
nope det kan man ikke få at vide.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-08-05 22:03

It happens that Carsten Riis formulated :
> Du kan få den udleveret af Telia, men du skal insistere på det.
>
> Derudover bliver du advaret om, at du kan lave om på nogen basale
> indstillinger i telefonen.

Orange meddelte at udlevering af PIN2 (ikke puk2!) betød at garantien
bortfaldt (hvis den blev brugt).

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 17-08-05 00:33

> Orange meddelte at udlevering af PIN2 (ikke puk2!) betød at garantien
> bortfaldt (hvis den blev brugt).

Det kan da næsten ikke være rigtigt????

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-08-05 01:10

After serious thinking Lars Koch (5000) wrote :

> Det kan da næsten ikke være rigtigt????

Det er det heller ikke, det var mig der huskede forkert - jeg har lige
fundet mailen fra dem frem, de skrev:

"Du skal være opmærksom på, at garantien på telefonen bortfalder hvis
du bruger din puk2-kode."

Jeg valgte dengang at tænke "aaaaah, det kan vist ikke være helt
rigtigt" og fik udleveret den alligevel.

Men det var i forbindelse med at jeg bad om at få PIN2 og PUK2 koden
udleveret at den bemærkning kom med.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-05 08:49

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> rigtigt" og fik udleveret den alligevel.
>
> Men det var i forbindelse med at jeg bad om at få PIN2 og PUK2 koden

Weird!

Det var da jeg sad og legede med fonen og kiggede under Telefonbog =>
Indstillinger => Faste opkald; dér bad den så om en PUK2-kode.

Har endnu ikke kigget i instruktionsbogen for at se hvad faste opkald
betyder men havde håbet på et kortnummervalg.
Hans

Fra : Per Jensen

Dato : 22-08-05 18:37

Aldrig hørt at garantin ophøre fordi man bruger puk2 koden, hvor har du det
fra ?, pin og puk koder er på kortet, derfor er det operatøren der hæfter
for det, det er ikke telefons skyld.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-08-05 18:53

Per Jensen presented the following explanation :
> Aldrig hørt at garantin ophøre fordi man bruger puk2 koden, hvor har du det
> fra ?, pin og puk koder er på kortet, derfor er det operatøren der hæfter for
> det, det er ikke telefons skyld.

Hvis du læser hvad jeg skriver så er det telefonselskaberne der siger
garantien ophører.

Fra : Per Jensen

Dato : 22-08-05 18:32

Kan ikke lige se hvad det har med garantien at gøre, pin og puk koder, har
noget med simkortet at gøre

Fra : Per Jensen

Dato : 22-08-05 18:29

Hej Puk 2
Kender du din tele udbyder, så der er der du skal have koden fra,
Puk1 of Puk2 er noget din tele udbyder har styr på, de er de eneste der har
svaret

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-05 23:15

Per Jensen skrev:

> Hej Puk 2
> Kender du din tele udbyder, så der er der du skal have koden fra,
> Puk1 of Puk2 er noget din tele udbyder har styr på, de er de eneste
> der har svaret

Ok - tak
Hans