Hvad hedder sådan et ur sygeplejersker går~
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 15-08-05 20:18

Hejsa

Mange sygeplejersker har et ur hængende på deres kittel i en sikkerhedsnål.

Jeg har søgt rundt på google, men kender ikke ordet for det. Nogen der kan
give et hint til hvad sådan en type ur hedder?

/CJ

Fra : Cat

Dato : 15-08-05 20:40

Christian Jakobsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har søgt rundt på google, men kender ikke ordet for det. Nogen der kan
> give et hint til hvad sådan en type ur hedder?

Google er din ven: sygeplejeur.

Tine

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 15-08-05 20:42

> Google er din ven: sygeplejeur.

Når man søger på det får man blot ikke mange hits. Derfor tænker jeg mon om
det kan hedde noget andet?

Hvad hedder det evt. på engelsk?

/CJ

Fra : F.Hansen

Dato : 15-08-05 20:51

"Christian Jakobsen" <jakobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Når man søger på det får man blot ikke mange hits. Derfor tænker jeg mon
om
> det kan hedde noget andet?
>
> Hvad hedder det evt. på engelsk?

nursewatch eller nurses watch

Finn

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 15-08-05 20:58

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> nursewatch eller nurses watch

Ja selvfølgelig - det gav straks flere hits. Fandt også ud af at det kan
hedde lapel watch.

Har du fortsat ikke fundet flere danske hits. Jeg er nemlig på jagt efter et
specielt et, så det kunne være rart hvis google gad og returnere flere
danske hits til mig.....

/CJ

Fra : Cat

Dato : 16-08-05 06:46

Christian Jakobsen skrev:

> [...]
> specielt et, så det kunne være rart hvis google gad og returnere flere

Nej, nu må du altså til tastaturet selv. Jeg får ligesåmange hits som du
gør. Du kan ligesågodt bruge din egen tid i stedet for min til at finde
de gode.

Min datter på 12 forsøger også altid at få mig til at gøre arbejdet

Tine

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-08-05 20:34

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse news:q4fMe.64976

> [...]
> gode.
>
> Min datter på 12 forsøger også altid at få mig til at gøre arbejdet

Kan godt se jeg lavede en skrivefejl, og skrev "du" istedet for "dog".
Det eneste jeg efterlyste var faktisk et mere korrekt ord for det end
sygeplejeur, så jeg kunne finde nogle forhandlere i Danmark. Noget siger mig
at når jeg får så få hits, så søger jeg på det forkerte ord.

Beklager at have bragt dit urin til kogepunktet over et ur......

/CJ

Fra : Cat

Dato : 16-08-05 20:48

Christian Jakobsen skrev:

> [...]
> sygeplejeur, så jeg kunne finde nogle forhandlere i Danmark. Noget siger mig
> at når jeg får så få hits, så søger jeg på det forkerte ord.

OK - med 'du' ser det ud, som om jeg (eller andre) skal gøre arbejdet
for dig. Med 'dog' ser det ganske rigtigt lidt anderledes ud.

Skriftsprog er noget mærkeligt noget.

Tine

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-08-05 08:39

On Mon, 15 Aug 2005 21:42:28 +0200, "Christian Jakobsen"
<jakobsen00@gmail.com> wrote:

>Når man søger på det får man blot ikke mange hits. Derfor tænker jeg mon om
>det kan hedde noget andet?
>
>Hvad hedder det evt. på engelsk?
>
>/CJ

Og Swahilli
Ebbe

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-08-05 20:35

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Og Swahilli

Nej tak, blot et mere korrekt dansk ord.
Engelsk var et alternativ, da der ikke er nogen der har haft bud på mere
korrekte danske ord for det.

/CJ

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 16-08-05 14:27

Hvordan er det lige man måler pulsen med sådan et ur?

Der er et billede på denne side:

http://www.s-shuei.com/kakudai--636n-has-nurse.html

Er det 30 pulslag fra kl.12, og derefter aflæse den røde skala?
--
Henrik

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-08-05 20:29

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det lige man måler pulsen med sådan et ur?
>
> Der er et billede på denne side:
>
> http://www.s-shuei.com/kakudai--636n-has-nurse.html
>
> Er det 30 pulslag fra kl.12, og derefter aflæse den røde skala?

Du starter med at tælle puls når sekundviseren står på 12. Når du når til
30, så står viseren på puls/minut.

/CJ

Fra : GB

Dato : 17-08-05 00:53