Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bilforsikring til ny billist på 26
Fra : Morten P

Dato : 15-08-05 18:48

Jeg har lige købt bil, til en pris på ca. 200000. Jeg har ikke før haft
bil, men er dog 26 og har haft kørekort siden jeg var 18.
Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).

Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos fair?

Jeg har haft prøvet forsikringsluppen.dk

Lad mig høre...

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 19:00

"Morten P" <cosmic@tttttttttttttttttttttttt.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).
>
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos

Har du evt. mulighed for en billig forsikring gennem dit job/fagforening?

Fra : Morten P

Dato : 15-08-05 19:15

Henrik B. wrote:
> "Morten P" <cosmic@tttttttttttttttttttttttt.de> skrev i en meddelelse

> Har du evt. mulighed for en billig forsikring gennem dit job/fagforening?

Nej ikke igennem mit job, men igennem hk/alka.
De var bare nogle af de dyreste... 23000 Kr/år

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-08-05 19:58

In article <4300d55e$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, Morten P wrote:
> [...]
>
> Kan det passe at det umidbart ikke kan gøres billigere end 19.200 hos fair?
>
> Jeg har haft prøvet forsikringsluppen.dk

Hvis det var en Skoda eller en af flere andre mærker, så kunne du
få forsikringen til langt billigere penge.

Eksempelvis: Octavia 2,0 / Fabua 1.9 TDI, nybegynder, fuld kasko,
selvrisiko 11041 kr: 11880 kr/år.

Og dette er de dyre områder (Postnr 1000-2500 og 8000-8270).

Og 477 kr/år i ekstrarabat hvis din indboforsikring er hos dem.

Andre bilimportører har også gode aftaler med TopDanmark. Så check
lige gennem din forhandler først.

Du burde have checket forsikringer først. over 600 kr/måned kan man
godt mærke.

Når jeg engang skal have bil, så bliver det en lille bil. De kan
forsikres for førstegangsbilister for kr 7500 kr.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-08-05 03:26

Morten P wrote:

> Lad mig høre...

Et beløb på 19.000 kr lyder ikke usandsynligt.

Men hvis du vil vide noget om emnet, mener jeg du skal spørge i gruppen
dk.fritid.bil

Du kan iøvrigt også få en del flere kommentarer der.

(Der er mange flere indlæg der end i denne gruppe. Men _stor_ risiko for
at tråden kører helt i skoven!)

Hvis du ikke har spurgt der, så prøv det. Lige et emne for den grupe...

Du kan finde en oversigt over dk-grupper via denne side:
www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Fra : Morten P

Dato : 17-08-05 21:23

Hej alle,

Jeg startede jo i sin tid denne tråd så nu vil jeg lige komme med en
tilbagemælding...

Jeg har nu snakket med over 10 selskaber i telefonen... puha
Hos fair skulle jeg give ca. 19.000.
Men så det helt vilde, hos rasmussen accurance skal jeg kun give 13.000
Kr. Vildt spring!

Ubegrænset km (jeg kører 30.000/år)
Træk-krog
selvrisiko på 5000
Samt min kæreste med som bruger, således at hun også kan begynde at optjene.

Jeg tror ikke at jeg kan komme meget længere ned nu...

I øvrigt vil jeg efter 5 år skadefrit komme ned på under 7000 !!

/Morten

Fra : bj

Dato : 18-08-05 21:56

> [...]
>
> Jeg tror ikke at jeg kan komme meget længere ned nu...
>
> I øvrigt vil jeg efter 5 år skadefrit komme ned på under 7000 !!

slå til

bj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-08-05 19:23

Morten P wrote:

> Jeg tror ikke at jeg kan komme meget længere ned nu...
>
> I øvrigt vil jeg efter 5 år skadefrit komme ned på under 7000 !!

Til din orientering betaler jeg i januar 5786 kr for 1 år hos GF.
Med ca. 10 års medlemskab. (Men om 5 eller 10 år er vist ligegyldigt.)

Med 1300 kr selvrisko pr skade.
(Alfa 146, bensin)

Men: Fra 5786 kr kan jeg fratrække ca. 1300 kr jeg fik retur da
regnskabsåret sluttede.

Mvh. Jørgen

Fra : Morten

Dato : 19-08-05 16:17

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Med 1300 kr selvrisko pr skade.
> (Alfa 146, bensin)
>
> Men: Fra 5786 kr kan jeg fratrække ca. 1300 kr jeg fik retur da

Hej Jørgen, tak for dit svar.
Det er klart at man hvert andet år nok bør give sine forsikringer en
omgang. Andre selskaber kan blive billigere når man kommer ind i en
anden "periode/ancinitet".

Nu er vores forsikringer ikke helt samligenlige. Din bil er bla noget
ældre end min og du har den dobbelte ancinitet i forhold til de 5 år jeg
snakkede om.

Men jo man kan sagens få rigtig billige forsikringer hvis man har den
rigtige bil samt en masse ancinitet.
Blev lidt overrasket da jeg fandt ud af en som jeg kender kun betaler
3100/år for sin kasko. Han har en helt ny suzuki grand vitara.

Men godt input

Mvh
Morten

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 19-08-05 07:22

> Der er ikke tale om en sportsvogn men den disel (TDI).

Hvilet mærke / model er der tale om? Årgang?

Mvh

Jasper

Fra : Morten

Dato : 19-08-05 09:42

Jasper Ahrensbach wrote:

> Hvilet mærke / model er der tale om? Årgang?
>
> Mvh
>
> Jasper

Golf 4 fra 2003, 100 hk, tdi. Nypris 275.000 brugt pris 178.000.

/Morten