Neutral snaps
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 15-08-05 16:52

Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse, som man selv kan
krydre?

Jeg hader nemlig smagen af kommen og den er i mine øjne ret udtalt i næsten
al konsum snaps.

Jeg har pt gang i 2 slags valnødde snaps, lavet på blå ålborg og klar
brøndum, så omkring jul kan jeg berette om, om de er neutrale nok

Jeg havde en ide om evt. at fortynde en alm. snaps med finsprit og
destilleret vand, dur det?

mvh Tonny

Fra : Padre

Dato : 15-08-05 17:15

> Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse, som man selv
kan
> krydre?

Hvad med vodka ? Hvis du vælger en af dem, der kun har lidt smag, og bruger
lidt krydderier udover valnødderne, burde det kunne give et godt resultat.

padre

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 15-08-05 19:32

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvad med vodka ? Hvis du vælger en af dem, der kun har lidt smag, og
> bruger
> lidt krydderier udover valnødderne, burde det kunne give et godt resultat.

Har tænkt på det, nogen bestemte mærker du kan anbefale og evt. krydderier.

mvh tp

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-08-05 20:00

Tonny Poulsen skrev:

> Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse,
> som man selv kan krydre?
> Jeg hader nemlig smagen af kommen og den er i mine øjne ret
> udtalt i næsten al konsum snaps.

Jeg mener at Brugsens lyse Svendborg-aquavit er neutral og
fri for kommen-smag.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-05 19:56

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse, som man
> selv kan krydre?

Vodka, vodka, vodka.

Ellers kan du bestille en såkaldt "finsprit" hjem via din normale
forhandler. Grunden til gåseøjnene er, at det i vore dage kun er muligt at
få fat i 60% "finsprit", og det er ikke rigtig finsprit i mine øjne, men det
funker til formålet.

Jeg har lavet min valnødde-snaps på 50% Smirnoff (den blå).

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 15-08-05 22:07

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse, som man selv
kan
> krydre?

Bruger 60% koskenkorva (finsk vodka) til chilishots og forskellige
kryddersnapse. Det er ret godt
--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : Flovmand

Dato : 16-08-05 01:02

"Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> wrote in message
> Bruger 60% koskenkorva (finsk vodka) til chilishots

Kunne du fortælle lidt mere om de chilishots? Det lyder spændende.

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 16-08-05 07:48

"Flovmand" <flov@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> "Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> wrote in message
>
> Kunne du fortælle lidt mere om de chilishots? Det lyder spændende.

Plump 2-5 chilier i en halvflaske koskenkorva og lad de tvende raffinere et
halvt års tid.

Chilisort efter smag og behag - her spiller både styrke, frugtsmag og
æstetik ind, synes jeg. Jeg kan bedst lide og citronchili, habanero og
czechoslovakian black, men har sat hungarian hotwax, ezpeleta og aji i
skabet.

Drikkes enten ren eller med friskpresset appelsinjuice. Det er naturligvis
hulens stærkt, men også meget tydeligt frugtigt. For mig tilfredsstilles to
behov på én gang

OBS: Prøvesmager du tidligere, så fjern skrøbelige møbler først.

--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-08-05 23:50

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, nogen der kan anbefale gode, neutralt smagene snapse, som man selv
> kan krydre?

Svendborg Gylden (COOPs butikker).

Hilsen Inger

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 16-08-05 00:53

On Mon, 15 Aug 2005 17:52:08 +0200, "Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk>
wrote:

> [...]

>brøndum, så omkring jul kan jeg berette om, om de er neutrale nok
>
>Jeg havde en ide om evt. at fortynde en alm. snaps med finsprit og

Som allerede nævnt af andre er vodka en fin ting til formålet, men
især de billige kan godt have en ret gennemtrængende smag. En metode
til at få en renere produkt med en mere neutral smag, er at hælde
vodkaen gennem aktivt kul to-tre gange.