Upload af en fil ... igen
Fra : Mister R

Dato : 14-08-05 00:57

Hej gruppen
Ja den emne har været her et par gange, men der jeg er nybegynder skal jeg
lige have lidt skub på den rette vej
På min intranet side vil jeg leve en funktion hvor man kan lægge sine
dokumnter og grupere dem. I mySQL har jeg levet en tabel (filer) med
filID (primær), filnavn ,navn, dato, grupper, ID
Så fik jeg konstrueret (læs lønt upload side med sådan php kode
<?php
if (isset($_FILES['filnavn'])) {
print "Fil, der er blevet overført:
{$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";
$query = "INSERT INTO filer SET filnavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";
$Result1 = mysql_query($query, $cms) or die(mysql_error());
}

{
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/dokumenter/{$_FILES['filnavn']['name']} ";
copy($tempfile, $destination);
}
?>

HVad vil jeg med det: når jeg trykker på en link så skal man se de
dokumenter som hører til en gruppe, eller bare en enkel bestemt dokument,
det er brugeren som skal bestemme det. Lige nu skal have hjælp til at sende
data til databasen.
Jeg tænkte at i det formular jeg bruger til at uploade filen til databasen,
kan jeg også bruge til at sende de andre olysninger om filen, dvs. fils navn
(angivet af bruger), gruppen den skal høre til og dato, men hvordan skriver
jeg den php kode. Det må være noget med at formulere $query på den rigtig
mode men hvordan?

Jeg fik lavet sådan en form

<form action="upload.php" method="POST" enctype="multipart/form-data"
name="upload">
<input name="filnavn" type="file" id="filnavn">
<input name="navn" type="text" id="navn" value="Giv dokumentet et navn
her" size="60">
<input name="gruppen" type="text" id="gruppen" value="Skriv navn
p&aring; gruppen dokument h&oslash;rer til" size="60">
<input name="dato" type="text" id="dato" value="dato" size="10">
<input type="submit" name="Submit" value="Overfør">
</form>

På forhånd tak for hjælpen
Tomasz