Defekt motherboard eller grafikkort
Fra : Jan Hougaard

Dato : 14-08-05 00:20

Nu har jeg endelig fået samlet min nye pc, som bl.a. består af et ASUS A8N-E motherboard
og et Sapphire Radeon RX600 Pro 256MB grafikkort.
Under installationen af Win XP "frøs" den.
Jeg trykkede på reset.
Der kom nu 1 lidt langt beep efterfuldt af 2 korte (sådan ca lød det
Ingen billede på skærmen, men jeg kunne høre at dvd-drevet bootede.

Så skiftede jeg til et pci grafikkort og pc'en startede uden problemer.

Og nu kommer spørgsmålet.
Hvordan finder jeg ud af om det er PCI-Express bussen på motherboardet eller det er
grafikkortet der er defekt?

Når man kigger i enhedshåndteringen, ser det ud til at alle drivere til PCI-Express bussen
er ok installeret, så mit bud er, at det er grafikkortet, men hvad er dit bud?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Hans

Dato : 14-08-05 00:41

Jan Hougaard wrote:
> [...]
>
> Når man kigger i enhedshåndteringen, ser det ud til at alle drivere
> til PCI-Express bussen er ok installeret, så mit bud er, at det er

Beepkoden under POST betyder ganske rigtigt fejl på grafikkortet:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Du bliver nok nødt til at afprøve grafikkortet i en anden maskine for at
komme videre.

Hans

Fra : Jan Hougaard

Dato : 14-08-05 08:46

"Hans" skrev i en meddelelse news:42fe8529$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...

> Beepkoden under POST betyder ganske rigtigt fejl på grafikkortet:
> Du bliver nok nødt til at afprøve grafikkortet i en anden maskine for at
> komme videre.

Problemet er, at jeg ikke lige har et ekstra motherboard med PCI-Express liggende

Fra : N´far \(8600\)

Dato : 14-08-05 10:42

Jeg ville nok kigge efter følgende:

-Mine grafik-relaterede bios-indstillinger ( med et alm. PCI- kort i :))

-Måske har PCIe bundkort også noget beskyttelseskredsløb som nogle AGP
bundkort har.
Fjern alle strømkaber fra dit bundkort.
Ram ud og ind igen.
Gi det nogle minutter.
Sæt det sammen igen.

Kryds fingerne og start PC´en.

Fra : Jan Hougaard

Dato : 14-08-05 18:19

"N´far (8600)" skrev i en meddelelse ...
> [...]
>-
> -Måske har PCIe bundkort også noget beskyttelseskredsløb som nogle AGP

Ingen af tingene hjalp desværre
Prøver at ringe til forhandleren i morgen.