Hvid belægning på bunden af akvariet
Fra : Mister R

Dato : 13-08-05 22:54

Hej i gruppen
Jeg har fået i min akvariet hvid belægning, det ligner slam og lægger sig
over at på bunden selv på algier.
Akvariet er 45 l, et år gammel og belægning kom for en uge siden. Troede
først at det var måske en af mine børn som kom til at smitte et eller anden
i tanken, men det lader ikke til. Jeg har skiftet/renset akvariet nu 2 gange
og det der bliver bare ved. Hvad kan det mon være? Svamp ellr hvad og
hvordan kommer jeg af med det ?
Hilsner

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-08-05 12:24

"Mister R" <Ikke@noget.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan kommer jeg af med det ?
> Hilsner
>
>Jeg har prøvet det med hvid belægning det var over fodring du foder nok
pladefoder når de får for meget så giver det infasorie Så kan fisken ikke
spise
op stop med at give foder i nogle dage det vil hjælpe

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 14:40

"Poul Nielsen" <p.c.n@FJERNESnielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> pladefoder når de får for meget så giver det infasorie Så kan fisken ikke
> spise
> op stop med at give foder i nogle dage det vil hjælpe

Tak for svaret
Ja du har bekraftet mig i min mistanke om mine børn
Jeg har lige skiftet vanden 3 gange i løbet af 5 dage og jeg kan love dig
det var en oplevelse, jeg tror at hvis det ikke har hjulpet bliver jeg nødt
til at tømre det hele og rense det grundigt.

Hilsner
Tomasz