rette newsgruppe ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 18:14

Hej

Jeg søger den rette nyhedsgruppe at tale om børn og sundhed/opdragelse mv.
Nogen bud ?

/Jakob

Fra : Sabina H.

Dato : 13-08-05 18:28

..:J:. wrote:
> Hej
>
> Jeg søger den rette nyhedsgruppe at tale om børn og
> sundhed/opdragelse mv. Nogen bud ?

dk.familie.barn må være det bedste bud ;)

fundatsen siger:
1. Gruppenavn:
dk.familie.barn

2. Beskrivelse:
Om boernerelaterede emner

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner,
så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Gruppen er ikke beregnet til diskussion af "mangel-på-børn"
emner som f.x. adoptionprocessen og processen i.f.m. kunstig
befrugtning.

Ligeledes er annoncering af baby- / børneudstyr uønsket.
Gruppen må ikke anvendes til kontaktannoncer.

4. Begrundelse:
Der mangler en dansk NG, hvor man har mulighed for udveksling
af emner, jvf. fundatsen.

Der findes andre børnerelaterede NG'er på Internettet. Disse
er dog alle udenlandske, og derfor hersker der et anderledes
normsæt på disse, som absolut ikke passer ind i den almindelige
danske mentalitet.

(Danskere kan f.x. finde på, at stille en barnevogn undenfor en
restauration.)

Der findes adskillige danske børneblade på markedet, men disse
giver kun mulighed for envejs-kommunikation.

NG'en skal åbne op for muligheden for en dialog omkring emnerne i
fundatsen.

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 08:13

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> [...]
> giver kun mulighed for envejs-kommunikation.
>
> NG'en skal åbne op for muligheden for en dialog omkring emnerne i

tak