Mozilla/firefox problem
Fra : Nicolai

Dato : 13-08-05 14:26

Hej

Jeg sidder med en ekstra maskine og forsøger at tune den til at kunne
erstatte min windows maskine. Jeg har til at starte med, bare installeret
Ubuntu linux med desktop, som skulle være bygget over Debian. Er det ikke en
fint nok valg? Installationen gik da nemt.

Men, nu spiller jeg meget på tv2.dk og for at kunne spille der, skulle jeg
installere både Flash (mener jeg det var) og Java RE. Dette har jeg gjort,
Java er enabled i browseren og jeg kommer helt ind til spilrummet. Når jeg
så skal logge på en spilserver, kan den ikke forbinde til serveren. Jeg har
simultant logget på fra min windowsmaskine og der var ingen problemer med at
forbinde. Jeg har VIP så det er ikke fordi der er fyldt op.

Nogle der har et forslag til hvad der kan være galt, evt. hvor jeg kan
analysere hvad der sker?

Mvh

Nicolai

Fra : jesper

Dato : 13-08-05 19:22

Den Sat, 13 Aug 2005 15:25:41 +0200. skrev Nicolai:

> Hej
<snip>
> Nogle der har et forslag til hvad der kan være galt, evt. hvor jeg kan
> analysere hvad der sker?
>
> Mvh
>
> Nicolai
Måske er der en firewall kørende?

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-05 23:17

"jesper" <jesper@localhost.localdomain> wrote in message

> Måske er der en firewall kørende?

Jeg tænkte også lidt på det, og der er en hw firewall i routeren, men der
skulle jo gerne være åbent for port 80, hvilket jeg går udfra bliver brugt
eller? Windows maskinen kører igennem samme router og kan snildt logge på.
Bruger FF en anden port?

Nicolai