ØV!
Fra : Connie Toft

Dato : 13-08-05 11:44

Hjælp...Er der nogen der ved hvordan jeg undgår, at have det "træls"
dvs muskelspændinger og hovedpine, når min menstruation er på det
sidste? Det er f..... skide træls, for det er altid i en weekend (lige
nu)

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-05 11:58

"Connie Toft" <ct-hl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dvs muskelspændinger og hovedpine, når min menstruation er på det
> sidste? Det er f..... skide træls, for det er altid i en weekend (lige

Prøv en massør.... De er skrappe til at fjerne muskelspændinger, så med lidt
held, også din hovedpine.

M.V.H.....Benny..

Fra : Inger

Dato : 13-08-05 23:26

Connie Toft wrote:
> [...]
> dvs muskelspændinger og hovedpine, når min menstruation er på det
> sidste? Det er f..... skide træls, for det er altid i en weekend (lige

Jeg kender det!!! Min ligger bare altid to-tre dage inden mens starter
og så varer det to dage og har migrænde styrke. Jeg har måttet planlægge
mine p-piller så hovedpinen altid falder i en weekend, da jeg ellers får
for mange sygedage

Jeg bruger tit to panodil sammen med to ipren til at tage det værste,
men det kan ikke tage særligt meget. Men det er jo ikke alle der er så
glade for at tage piller.
Noget der hjælper mig meget er når kæresten trykker tommelfingeren godt
og grundigt ned i nogle bestemt punkter omme i nakken i hver sin side.
Det er lige på kanten af kraniet, ca 6-7 cm fra øret, og jeg tror det er
dér musklerne hæfter. Han gør det så hårdt at det gør ondt, men når han
letter trykket er hovedpinen kraftigt reduceret et par timer eller fire.
Det giver blå mærker og ømhed senere, men jeg synes det er det værd. Vi
har lige købt sådan en lille "massagehund", der vibrerer, og den er
rigtig god, da han så ikke får ondt i tommelen. Har fået af vide af en
massør (men det er så dyrt at man ikke kan gøre det hver gang) at der
sidder nogle akupunktur punkter dér, og at det nok er derfor det hjælper.

Håber du kan bruge det

Fra : Connie Toft

Dato : 14-08-05 08:13

Massage hjælper også lidt, men jeg vil jo helst helt undgå at få
de dage. Jeg tager helst ikke piller, men kan være nød til det,
hvis jeg skal i byen.
Jeg har prøvet zoneterapi sammen med massage. Hun mente at jeg
kunne forebygge med det, men efter 1/2 år, var der ingen ændring.
Jeg kan heller ikke sige at det er hver gang. Der kan være en
enkelt gang at der ikke er noget som helst, hvor jeg så tænker:
hvad gjorde jeg anderledes?
Jeg har kigget på min kost, prøvet helt at undgå sukker og næsten
droppe hvidt brød, dette syntes måske at ændre det en lille smule,
men jeg kan ikke sige at det lige er det.
Så var der en der foreslog tufupiller. Har dog ikke fået det
undersøgt, men måske jeg skulle prøve det. De skulle hjælpe
kvinder i overgangsalderen ( der er jeg ikke endnu) Men min
hovedpine er jo homonelt betinget, så måske det er løsningnen.

Connie, som stadig håber at løsningen findes

Fra : lisa

Dato : 14-08-05 09:13

Jeg har selv haft problemer med migræneanfald ifm mens. dengang fik jeg
stærke piller for det, men det kan jeg ikke tåle mere.

men jeg har et par forslag: hvis du tager p-piller kan du efter aftale med
din læge ændre din cyklus så du ikke har mens så tit (gør jeg ikke pga
hovedpine, men pga reflux) derudover fandt jeg ud af, da jeg blev syg, at
jeg ikke drak vand nok, begyndte at drikke 2-2½ liter pr. dag og siden har
jeg ikke haft migræne, kun alm. hovedpine!

håber det måske kan hjælpe lidt.

Lisa