vækkeur der ikke kan overhøres
Fra : claus

Dato : 13-08-05 08:36

Hej gruppe

nogen her der kender til et vækkeur som man ikke kan sove fra

jeg har en søn på nu 18 og han kan (vil måske ikke) ikke høre de almindelige
vækkeure
så jeg søger efter et vækkeur som ikke skal stilles hver dag og et man bare
ikke kan sove fra

nogen der har en ide gerne online salg

hilsen claus

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 13-08-05 15:24

claus wrote:
> [...]
> vækkeure
> så jeg søger efter et vækkeur som ikke skal stilles hver dag og et man bare

JEg kan ikke hjælpe med et ur, men hvis du ikke finder et, kan det være
at denne her kan hjælpe
http://www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=504

MVH
Kasper malmberg

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 16:34

> JEg kan ikke hjælpe med et ur, men hvis du ikke finder et, kan det være
> at denne her kan hjælpe
> http://www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=504

Hehe....den lyder ret fun....

Mht. til problemet.....

De fleste clock-radio´er har da en sirene-lignende buzzer-funktion...?? Den
der BEEEP-BEEEEP-BEEEEP-BEEEEP burde da kunne få ham vækket? Placer den så
den ike kan nås fra sengen......

Fra : Tøsen

Dato : 09-10-05 07:04

"Ivan [7100]" <ig (elefantnæseA) tunet i dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den
> der BEEEP-BEEEEP-BEEEEP-BEEEEP burde da kunne få ham vækket? Placer den så

Du vil undre dig
Jeg sover snildt i 1½ time efter sådan en er gået igang

Men opskriften på et ordentlig vækkeur er at købe en timer til 220V smide
noget heavy metal på også skru den op på ~200watt ..Det kan vække de fleste

OZ3BTO

Fra : claus

Dato : 14-08-05 12:10

> JEg kan ikke hjælpe med et ur, men hvis du ikke finder et, kan det være at
> [...]

meget fin ide men jeg gider ikke vække ham hver morgen
der må da findes et ur der larmer helt vildt og som kan stilles til et fast
tidspunkt hver dag

claus

Fra : tina

Dato : 14-08-05 17:13

"claus" <claus@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> meget fin ide men jeg gider ikke vække ham hver morgen
> der må da findes et ur der larmer helt vildt og som kan stilles til et
> fast tidspunkt hver dag
>
> claus

Vi har en clock radio med en helt forfærdentlig BUZZ lyd, INGEN
sover med garanti fra den, men den er 20 år gammel, men de må da stadig kan
købes i forretninger.

Tina

Fra : Christian S

Dato : 14-08-05 22:42

"claus" <claus@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> almindelige vækkeure
> så jeg søger efter et vækkeur som ikke skal stilles hver dag og et man

Jeg havde et Tekniks anlæg engang (musik) det havde en indbygget timer, som
kunne indstilles
til alle ugens dage, som man nu ønskede. Når den tændte begynder den at
skrue op indtil den grænse man har sat (kan jo spille meget højt) Det brugte
jeg selv da jeg havde meget svært ved at vågne. Dyr løsning måske men de kan
sikkert findes brugt til en billig pris.
Mvh
Christian S

Fra : Propellen

Dato : 15-08-05 21:13

On Sat, 13 Aug 2005 09:35:54 +0200, "claus" <claus@ofir.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>nogen her der kender til et vækkeur som man ikke kan sove fra

Stereoanlæg skruet HØJT op. Køb en timer til nogle få kroner. Det
bruger jeg med succes.
Jeg bruger pt. 2 stk vækkeure (1 af dem med 2 alarmer) mobil telefon,
TV (ja der er vækningstimer i) og som allersidste warning mit anlæg.
Dælme sjældent jeg kommer for sent på job

--
/Propellen

FEAR is temporary, REGRET is permanent!

Fra : bettersexinc

Dato : 16-08-05 07:51

Overnattede en gang ved en kammerat. Vi skulle i skole dagen efter. Da jeg
er den der vågner nemmest blev vi enige em at stille vækkeuret på "mit"
natbord.
Det var et af de gode gamle messing vækkeure med 2 klokker og en hammer på.
Klokken var 07.00.00 da uret gik i gang og jeg var nær hjertestop kl.
07.00.02

DET VIRKER !

Ikke engang en død mand kan sove fra den larm....

bsi

Fra : Bossen

Dato : 16-08-05 10:00

"bettersexinc" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse

> Overnattede en gang ved en kammerat. Vi skulle i skole dagen efter. Da jeg
> er den der vågner nemmest blev vi enige em at stille vækkeuret på "mit"
> natbord.
Fodermestervækkeuret kaldes det populært.

Vi havde en Storm-P opfindelse hjemme på Nørrebro for 35 år siden.
Jeg prøver at beskrive uret.

Et almindeligt vækkeur, på den skrue der drejer rundt når uret kimer loddede
man et alm. søm på så det strittede ud til siden, når alarmen gik dreje
sømmet med rundt, ramte på sin vej (og blev stoppet) et batteri derved
sluttede forbindelsen til en rimelig stor dørklokke som så kimede lige så
længe der var forbindelse mellem søm og batteri.
Det kan helt sikkert laves smartere, men prøv selv at opfinde det eller lad
en elektronikmand hjælpe dig.

Fra : Nuser

Dato : 18-08-05 12:20

"Bossen" <knud@sighotelX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige så længe der var forbindelse mellem søm og batteri.
> Det kan helt sikkert laves smartere, men prøv selv at opfinde det eller

Og om ikke andet så larmer uret så meget, at naboen bliver irriteret og
ringer efter politiet, som SÅ nok skal få sønnikke op *smiler*

Hilsen Nuser

Fra : Ma~

Dato : 26-08-05 12:11

Propellen skrev i <news:0kt1g112uk8u385s205pc00fkro4fmtokr@4ax.com>:

> Stereoanlæg skruet HØJT op. Køb en timer til nogle få kroner. Det
> bruger jeg med succes.

Det behøver ikke at være højt hvis det er musik som man ikke kan
lide - sæt bare en hjemmebrændt cd på hvor farmand brøler så skal
du se hvor godt det virker...

Ma~
--
http:/7xn--bleskrog.i0a.dk/blog/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-05 14:19

claus skrev:

> nogen her der kender til et vækkeur som man ikke kan sove fra

Prøv at se på nogle af de anordninger Dirch Passer blev vækket
med i indledningen til "Støv på Hjernen ..."-filmene. De ser ret
effektive ud.

--
'rluf :·)