Fjernet visdomstænder
Fra : Ditte

Dato : 12-08-05 16:58

Hej

Onsdag fik jeg fjernet de to øverste vidsomstænder, en ubehagelig
fornemmelse, men her tre dage efter, er jeg kun lidt øm, heldigvis da.
Men jeg glemte at spørge tandlægen, om der altid vil være to huller op i
gummerne, eller om de lukker sig til med tiden.
Nogen der har erfaringer?

Venlig hilsen Ditte

Fra : Cat

Dato : 12-08-05 17:10

Ditte skrev:
> [...]
> Men jeg glemte at spørge tandlægen, om der altid vil være to huller op i
> gummerne, eller om de lukker sig til med tiden.

De lukker sig.

Tine

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 19:39

ev:

Fik for en del år siden fjernet den ene visdomstand i overmunden.
Der gik et par måneder, tror jeg, så var hullet lukket..

Louise

Fra : Ditte

Dato : 12-08-05 19:44

> Fik for en del år siden fjernet den ene visdomstand i overmunden.
> Der gik et par måneder, tror jeg, så var hullet lukket..
>
> Louise

Hej

Tak til begge.
Er glad for at høre, at hullerne lukker, for lige nu føles det ret
underligt, og der kan jo nemt gemme sig madrester der.

Venlig hilsen Ditte

Fra : Cat

Dato : 12-08-05 20:28

Ditte skrev:

> [...]
> Er glad for at høre, at hullerne lukker, for lige nu føles det ret
> underligt, og der kan jo nemt gemme sig madrester der.

Det kan jeg godt huske - der gik betændelse i den ene af mine, få dage
før jeg skulle til Grækenland Jeg gik til tandlæge og fik det
renset. Så søbede han en strimmel gaze helt til med noget
bakteriedræbende og zigzaggede den ned/op (husker ikke hvor) i hullet.
Dagen efter kunne jeg fiske den ud igen, og betændelsen var væk.

Det er svært at holde det rent - skyl grundigt og spis med den anden
side af munden.

Jeg kan overhovedet ikke mærke, hvor jeg har fået dem fjernet, og hvor
jeg ikke har - men det er selvfølgelig også 25 år siden eller deromkring.

Tine

Fra : Ditte

Dato : 12-08-05 20:48

> [...]
>
> Jeg kan overhovedet ikke mærke, hvor jeg har fået dem fjernet, og hvor jeg
> ikke har - men det er selvfølgelig også 25 år siden eller deromkring.

He he

Lidt svært at tygge med den anden side af munden, når jeg har fået fjernet i
begge sider.
Men en skyldning er sikkert en god ting, så det vil jeg gøre inden jeg
børster tænder.

Hilsen Ditte

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-08-05 21:24

"Ditte" <dittehansen@---stegenet.dk> skrev

> He he
>
> Lidt svært at tygge med den anden side af munden, når jeg har fået fjernet
> begge sider.

Her er et par stikord:

Blender, kold suppe, mælkeprodukter, grød.

Jeps, hullerne i gummerne gror til med knogle. og der dannes tandkød over
dem.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Cat

Dato : 12-08-05 21:35

Uffe Ravn skrev:
> [...]
>
> Blender, kold suppe, mælkeprodukter, grød.
>
> Jeps, hullerne i gummerne gror til med knogle. og der dannes tandkød over

Er du læge, eller er du bare enormt velorienteret?

Du lader til at vide en hel del

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-08-05 22:19

"Cat" <ta@uu.dk> skrev

> Er du læge, eller er du bare enormt velorienteret?

Næh jeg er skam radiomekaniker, men fik en lille snak med min tandlæge da
han trak en tand ud for et par uger siden

> Du lader til at vide en hel del

Næh, jeg er bare ikke dygtig til at skjule min evt. viden

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Cat

Dato : 12-08-05 22:28

> Næh, jeg er bare ikke dygtig til at skjule min evt. viden
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det ville da også være dumt. Viden dør, hvis den ikke gives videre.

En dag, hvor man intet har lært, er spildt, IMNSHO.

Tine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-05 01:07

Cat skrev:

> Viden dør, hvis den ikke gives videre.

Alt man ikke har erfaret selv er tro, ikke viden.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Cat

Dato : 13-08-05 07:58

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Alt man ikke har erfaret selv er tro, ikke viden.
>
> Mvh,

Jeg er glad for, at de fleste læger ikke deler din holdning. Jeg vil
gerne have præsenteret sikre diagnoser også på de sygdomme de ikke selv
har haft

Tine

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 17:28

> [...]
> Er glad for at høre, at hullerne lukker, for lige nu føles det ret
> underligt, og der kan jo nemt gemme sig madrester der.

Hej igen

Heldigvis er det i overmunden du har fået fjernet visdomstænder, der sidder
ikke så let noget fast, mener jeg at kunne huske..

Louise

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-05 01:05

Cat skrev:

> De lukker sig.

- me det kan tage lang tid. Jeg fik fjernet en visdomstand for
nogle år siden (2? 3? 4?), og der er stadig "hul i gummerne".

Mvh,

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-05 08:49

> Onsdag fik jeg fjernet de to øverste vidsomstænder, en ubehagelig

Sørg for du ikke skal have fjernet de 2 nederste

Den tur er x10 værre :)

Fra : Inger

Dato : 13-08-05 23:32

Ditte wrote:
> [...]
> Men jeg glemte at spørge tandlægen, om der altid vil være to huller op i
> gummerne, eller om de lukker sig til med tiden.

Mine huller (har fået fjernet alle fire, og ja, det to nederste var
slemme) er blevet mindre og mindre... og det er sjældent at der nu
gemmer sig så meget. (er 2-3 år siden de sidste røg). jeg vil anbefale
dig at smutte ned på apoteket og købe sådan noget mundskyl (kan ikke
lige huske hvad det hedder). Det er med til at forhindre betændelse...

Hilsen Inger