Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån i andelsbolig
Fra : Henrik Jensen

Dato : 12-08-05 15:45

Jeg står og vil til at tage lån i min andelsbolig, hvor jeg cirka har en
friv½rdi for 200.000.

Jeg har så v½ret ude og høre banken og det laveste de kunne tilbude var
6,5 procent kredit... er det ikke en smule højt i denne tid?

Jeg har t½nkt at gå til en kreditforening for at høre hvad de kan
tilbyde, men kan man overhovedet få lån af kreditforeningerne i en andel?
Og hvad vil v½re rimligt af et lån ??

Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-05 19:35

In article <20050812164634601+0200@news.cybercity.dk>, Henrik Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har så v½ret ude og høre banken og det laveste de kunne tilbude var
> 6,5 procent kredit... er det ikke en smule højt i denne tid?

Jo, for jeg har en rentesats på 6% på kassekreditten - Så måske
skulle du overveje en sådan i stedet ? :)

> Jeg har t½nkt at gå til en kreditforening for at høre hvad de kan
> tilbyde, men kan man overhovedet få lån af kreditforeningerne i en andel?
> Og hvad vil v½re rimligt af et lån ??

Det kommer an på flexlån eller fastforrentet, samt løbetiden. Så
et sted mellem 2.2% og 4.5% + omkostninger til kreditforening.

Du skal ikke forvente at kunne låne mere end 80% af den værdi andelen
er sat til.

Fra : David T. Metz

Dato : 13-08-05 16:28

Henrik Jensen wrote:

> Jeg har så v½ret ude og høre banken og det laveste de kunne tilbude var
> 6,5 procent kredit... er det ikke en smule højt i denne tid?

Optrækkeri, medmindre det er fastrente, så er det bare dyrt.

> Jeg har t½nkt at gå til en kreditforening for at høre hvad de kan
> tilbyde, men kan man overhovedet få lån af kreditforeningerne i en andel?

Nej.

> Og hvad vil v½re rimligt af et lån ??

Se fx:
http://www.mybanker.dk/top10udlaan.html?parametre[PRODUKT]=ANDELSKREDIT_L¶metre[SKAT]=FOER_SKAT
Fx ligger Skabdiabanken på ca. 4 % (variabel).

David