Billig reklame ved opstart af enkeltmandsf~
Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 12-08-05 12:26

Jeg er tæt på at starte et enkeltmands konsulentfirma op. Jeg vil
gerne reklamere, men prioriterer det meget højt at minimere
reklameudgifterne i starten, indtil jeg finder ud af om der er
tilstrækkelig kundegrundlag. Det er vigtigt at kunderne kommer forbi
min hjemmeside for at læse mere om hvad jeg kan tilbyde, og jeg har da
også en rimelig pagerank i Google i forhold til at siden kun er lagt
ud for et par måneder siden. Jeg har tænkt mig ugentligt, at sætte
en annonce (8*8cm) i lokalavisen, hvor der blandt andet henvises til
hjemmesiden.

Er der nogen der har erfaringer med den slags annoncer og rykker det
overhovedet noget ? Findes der andre oplagte annonceringsmetoder ifm.
opstart som er til at betale (omkring 500 kr. pr. uge plus moms) ? Min
familie er med på ideén, men er selvfølgelig ikke interesseret i at
jeg bare klatter reklameudgifterne væk, da det jo påvirker vores
husholdsningsbudget direkte.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 12-08-05 12:40

<allan.pe@jubii.dk> skrev i en meddelelse
[...]

8x8 cm i ugeavisen for 500,- ? Det vil jeg også gerne.
Jeg giver 270,- for to spalter à 42mm.
Desuden har jeg reklameret i den lokale i næste 2 år nu og det første år fik
jeg måske 5-10 henvendelser i alt, nu omkr. 1-2 om ugen. Så det tager tid.
Hvis du kører dit firma med primære lokale kunder, så prøv at komme ind og
sponsorere et miniput eller lign fod- eller håndbold hold, det giver større
omtale (lokalt)

Jeg har pt et kommunikationsbureau til at kigge på mine reklamer og artikler
i aviserne (ikke lokale), det koster mig omkr. 10 kkr, men så kommer jeg
også i relevante blade med artikler og interviews - det giver mere end "kun"
reklamer. For det plus reklamesiderne. Det er ikke billigt at reklamere. Det
troede jeg også da jeg startede.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-08-05 14:35

[...]

Det kommer an på dit produkt og hvem dine kunder er.
Den lokale murermester, der laver små-reparationer for private vil sikkert
få meget ud af sådan en annonce. Det vil næppe være det rette medie, hvis
dit konsulentfirma tilbyder en helt speciel ydelse til f.eks. større
virksomheder.

En helt anden ting er at jeg tvivler på at man får særlig meget ud af en
annonce, som blot siger at man skal kikke på en hjemmeside. Jeg tror
annoncen skal være så stor at der er plads til mere information direkte i
den.