PC kan pinge og nette, men ikke fildele
Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 11-08-05 22:48

Hej. Har netværk med 3 PC´ er koblet til en Allnet 1295 Router, der igen er
koblet til et ASDL-modem. Dynamisk IP. Internetforbindelsen kører fint på
alle 3 maskiner, men jeg kan ikke få printer- og fil-deling til at fungere
ordentligt. Alle har XP Home med SP2. Firewall er slået til på alle
maskiner. Jeg har AVG-free antivirus og har Ad-aware samt Spy-Bot
installeret. Fildeling er sat til.

Fra maskine A kan jeg se både B & C og hente filer derfra. B & C kan se
hinanden og udveksle filer. Begge kan se A, men adgang nægtes med fejlkode
5. (Du har ikke adgang. Kontakt netværksansvarlige .... eller noget lign.)
Kører jeg "net view A" på A, kan den se alle delte mapper, kører jeg det fra
B eller C nægter den mig adgang. Ligeledes kan jeg uden problemer pinge A
fra begge maskiner.

Jeg havde tidligere sat det hele op med en switch, hvor internetforbindelsen
virkede via et ISDN modem koblet på A (der så skulle være tændt for at det
skulle virke på B hhv C). Der var samme problem med fil- og printer-deling,
som jeg aldrig fik løst ... i det naive håb, det ville gå bedre med en
router ;0)

Gode råd udbedes ....

Mvh Mikkel Friis