hvem har ansvaret?????
Fra : Tito

Dato : 11-08-05 21:56

Jeg er med i en ungdomsklub, vi vil gerne lave en netværks aften hvor
børnene selv kan tage deres pc med, vi er bare i tvivl om hvem der har
ansvaret for hvad de unge har på deres pc, her tænker jeg på om det er
pirater de har, og hvis de har det er det deres eller vores ansvar mens de
er inden for vores dør?

Tito

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-08-05 22:22

Tito wrote:

> [...]
> ansvaret for hvad de unge har på deres pc, her tænker jeg på om det er
> pirater de har, og hvis de har det er det deres eller vores ansvar mens de

Det spørgsmål burde du nok stille i dk.videnskab.jura

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : ck

Dato : 11-08-05 22:44

"Tito" <nyheder@jadetermig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansvaret for hvad de unge har på deres pc, her tænker jeg på om det er
> pirater de har, og hvis de har det er det deres eller vores ansvar mens de

______________________________________

Prøv og spørg piratgruppen de må vide det det. http://www.antipirat.dk/
eller læs deres side

ck

Fra : ck

Dato : 11-08-05 23:07

"ck" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> "Tito" <nyheder@jadetermig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
_____________________________

Sad lige og kiggede på deres hjemmeside de har faktisk det du spørger efter,
du kan printe deres regler som dem der deltager skal skrive under på skal
overholdes, men om i er fritaget for ansvar når i ikke ved hvad der er på
computeren, der har vi domstolene til at afgøre, jeg tror ikke der er kørt
en sag på det i nu.

ck

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 11:50

> [...]

> ansvaret for hvad de unge har på deres pc, her tænker jeg på om det er
> pirater de har, og hvis de har det er det deres eller vores ansvar mens de

Det har den enkelte ejer, du kan aldrig gøres ansvarlig for andres
handlinger.

Så du kan roligt gå videre med ideen.

HUSK opdaterede OS samt antivirus og firewalls!!

Det er nok det, du skal frygte allermest!

Claus

Fra : Tito

Dato : 13-08-05 22:20

Hvad mener du med OS og hvad mener du med at jeg skal passe på dette???

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-08-05 23:50

Tito was thinking very hard :
> Hvad mener du med OS og hvad mener du med at jeg skal passe på dette???

OS = Operativ System

Et uopdateret OS kan gøre aftenen til et totalt mareridt.

Fra : Calle.

Dato : 17-08-05 12:59

Tito wrote:
> Hvad mener du med OS og hvad mener du med at jeg skal passe på
> dette???
Operativ System (f.eks windows)
--
Calle.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 17-08-05 15:34

Tito wrote:
> [...]
> ansvaret for hvad de unge har på deres pc, her tænker jeg på om det er
> pirater de har, og hvis de har det er det deres eller vores ansvar mens de

Du kan få lidt hjælp ang. dimensionering af strøm og netværksopsætning i
flg. artikelserie.

http://www.tomsnetworking.com/Sections-article114.php
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article128.php
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article132.php

Du skal dog lige bemærke at du kun skal bruge det halve antal amperer af
hvad de skriver, da det er en amerikansk artikel og de har 115 v i
kontakterne.

MVH
Mads