Frikort opbrugt
Fra : Henning

Dato : 11-08-05 19:40

Hej Alle

Min søn har netop brugt alle de penge han havde på hans frikort, og han har
vidst også tjent lidt mere, end han egentlig måtte. Bliver de penge han har
arbejdet for meget uden skat, så trukket fra hans næste løn?

Og kan skattevæsenet gå ind og trække pengene fra hans konto?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-05 20:17

Den 11-08-05 20.39 skrev Henning følgende:

> Min søn har netop brugt alle de penge han havde på hans frikort, og han har
> vidst også tjent lidt mere, end han egentlig måtte. Bliver de penge han har
> arbejdet for meget uden skat, så trukket fra hans næste løn?

Mener du han har fået udbetalt mere uden skattetræk, end der står på
skattekortet? Jeg ved ikke, om virksomheden i så fald måske kan modregne
i næste lønudbetaling, det kan andre måske svare på.

> Og kan skattevæsenet gå ind og trække pengene fra hans konto?

Nej, men det betyder selvfølgelig ikke, at han slipper for skatten. Han
får blot en efterskat, når selvangivelsen gøres op næste år.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-08-05 22:03

In article <42fb9b75$0$85772$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henning wrote:
> [...]
> vidst også tjent lidt mere, end han egentlig måtte. Bliver de penge han har
> arbejdet for meget uden skat, så trukket fra hans næste løn?

Skatten af de ekstra penge bør firmaet trække af næste løn. Og så
fuld skat af resten af hvad han tjener. Men det er nok en lille
trækpct.

> Og kan skattevæsenet gå ind og trække pengene fra hans konto?

Nej. Først til nytår ved de hvad han har tjent i år. Og når
han så laver selvangivelse næste år, så vil de sende ham en
check, et girokort, eller mindske hans fradrag passende for 2007.