alm. GSM og 3G
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-08-05 17:07

Hej

Som jeg har nævt i en tidligere tråd, så overvejer jeg at købe en ny mobil.
Men inden jeg smider 1500kr +abb på en nu mobil, vil jeg gerne høre lidt om
fremtiden.
Et det dumt at give de mange penge for en alm. GSM tlf i forhold til at købe
en 3G tlf på nuværende tidspunkt?
Er Alm GSM ved at blive forældet?
Mvh
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-08-05 23:17

Martin Nielsen explained on 11-08-2005 :
> [...]
> fremtiden.
> Et det dumt at give de mange penge for en alm. GSM tlf i forhold til at købe

Det skal du nok ikke regne med nej, GSM skal nok forblive "førende" de
næste par år - mit gæt er min. 5 år før der sker noget som helst.

Fra : Georg

Dato : 12-08-05 05:06

Jeg har lige erhvervet mig en SE K608i, men jeg er godtnok skuffet.
Billedkvaliteten er meget dårlig, nok fordi bitraten på videokald er på 64
Kb/sek. Umts sites rækker max 1,5 Km så dækningen er meget "plettet". Mit
bud er, at der går mindst 5 år, med 3`s nuværende udbygningstempo, før man
kan lave videokald medens man er på farten, vel at mærke i den dårlige 64 Kb
forbindelse. Mit råd til dig er: Lad være med at købe det. Hvis du har brug
for hurtig dataoverførsel til en bærbar er det selvfølgelig rimeligt (de få
steder der er dækning) men ellers er det noget pjat. Mit bud er, at GSM vil
den primære bærer til tale og data (EDGE) i 10-15 år. Men som Storm P sagde:
Det er svært at spå, især om fremtiden.

Georg

Georg