Mailform virker ikke - hjælp.:(
Fra : Josephine Kyhn

Dato : 11-08-05 14:47

Min mailform virker ikke. Aner ik hvorfor, for koden burde være
rigtig. Se den på. www.phines.dk, under "spørg". ellers er koden:

<form name="form1" method="post" action="/sporg1.php">
<input type="text" name="ask" value="spørg" size="20"
style="background-color: #BC226A; color: #000000; font-family:
Tahoma; font-size: 8pt; font-style: normal; font-variant: normal;
line-height: normal; width: 238; height: 23; border: 1px double
#000000">
<input type="submit" name="Submit" value="send" size="20"
style="BACKGROUND-COLOR: #BC226A; BORDER-BOTTOM: #000000 1px
double; BORDER-LEFT: #000000 1px double; BORDER-RIGHT: #000000
1px double; BORDER-TOP: #000000 1px double; COLOR: #000000;
FONT-FAMILY: Tahoma; FONT-SIZE: 8pt; FONT-STYLE: normal;
FONT-VARIANT: normal; LINE-HEIGHT: normal; WIDTH: 40px">
<input type="hidden" name="action" value="send">
</form>
<? if($action == "send"){
$message = "Kontakt\n
Spørgsmål - $ask";
mail("j_kyhn@hotmail.com", "Spørgsmål", "\n$message", "From:
phines.dk");
echo"dit spørgsmål er sendt.."; }
?>

Please hjælp mig!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-08-05 15:03

On 11 Aug 2005 13:46:46 GMT, Josephine Kyhn <j_kyhn@hotmail.com>
wrote:

><? if($action == "send"){

Prøv evt. med $_REQUEST['action'] i stedet for $action .

--
- Peter Brodersen

Fra : Josephine Kyhn

Dato : 12-08-05 13:27

Ok, mange tak. Det ser ud til at virke nu, bortset fra, at i den
mail jeg får, står der ingenting. Det man skriver i feltet,
kommer ikke med. Nogen der så kan hjælpe mig med det problem? Der
står kun "Kontakt og Spørgsmål", ikke andet. Help?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-08-05 13:54

On 12 Aug 2005 12:27:28 GMT, Josephine Kyhn <j_kyhn@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kommer ikke med. Nogen der så kan hjælpe mig med det problem? Der
>står kun "Kontakt og Spørgsmål", ikke andet. Help?

Problemet er nok, at den kode, du tester med, er ganske gammel, og
ikke tager højde for nogle ændringer i den måde, man får fat i de
data, brugeren har indtastet.

Det var af samme grund, at $action ikke indeholdt noget, hvorfor vi
måtte ændre det til $_REQUEST['action'] i stedet for.

En umiddelbar omskrivning af php-delen må være som følger:

<? if($_REQUEST['action'] == "send"){
$message = "Kontakt\n
Spørgsmål - ".$_REQUEST['ask'];
mail("j_kyhn@hotmail.com", "Spørgsmål", "\n".$_REQUEST['message'],
"From: phines.dk");
echo"dit spørgsmål er sendt.."; }
?>

Mere info:
http://php-faq.dk/index.php/Variable_fra_URL_/_formularer_virker_ikke_/_ikke_mere

--
- Peter Brodersen

Fra : Josephine Kyhn

Dato : 12-08-05 16:28

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> måtte ændre det til $_REQUEST['action'] i stedet for.
>
> En umiddelbar omskrivning af php-delen må være som følger:

Øhm ja, nu har jeg ændret php-delen til det du har skrevet her, men stadig ingen
ændring. Andet end at, nu står der overhovedet ingenting, hvor der stod "kontakt og
spørgsmål" før.:S

Fra : Josephine Kyhn

Dato : 12-08-05 16:39

Ok nu har jeg ændret php-delen, til det du har skrevet. Men nu står der absolut
ingenting i mailen, heller ikke bare "kontakt og spørgsmål", men ingenting. Forstår
det virkelig ikke...:S

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-08-05 18:32

On 12 Aug 2005 15:39:04 GMT, Josephine Kyhn <j_kyhn@hotmail.com>
wrote:

>Ok nu har jeg ændret php-delen, til det du har skrevet. Men nu står der absolut
>ingenting i mailen, heller ikke bare "kontakt og spørgsmål", men ingenting. Forstår
>det virkelig ikke...:S

Min fejl, jeg overså at $message ikke kommer udefra.

<? if($_REQUEST['action'] == "send"){
$message = "Kontakt\n
Spørgsmål - ".$_REQUEST['ask'];
mail("j_kyhn@hotmail.com", "Spørgsmål", "\n$message",