Skifte imellem flere IP-adresser og SUBnet~
Fra : Thunder

Dato : 11-08-05 10:27

Er der nogle der ved om der findes et program, hvor man nemt kan skifte
imellem flere IP-adresser og SUBnet masks?

Fra : Søren G

Dato : 11-08-05 10:36

"Thunder" <Svensker87@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogle der ved om der findes et program, hvor man nemt kan skifte
> imellem flere IP-adresser og SUBnet masks?

Hvad er situationen hvor det skal bruges ? Og hvilket OS snakker vi om det
skal kunne køre på ?

--
Søren

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-08-05 10:44

Søren G wrote:
> Hvad er situationen hvor det skal bruges ? Og hvilket OS snakker vi om det
> skal kunne køre på ?

90% chance for at vi snakker M$ Windoze :)

http://www.timeatlas.com/mos/Reviews/Reviews/Net_Switcher_Utilities_for_Mobile_Users/

http://www.daolnwod.com/ipswitcher_basic_9216.htm

IBM's Access Connections er dog langt det mest fuldførte program hvad
denne funktionalitet angår - ved desværre ikke om det kører på ikke-IBM
maskiner.

Ellers mener jeg iøvrigt at man nemt kan scripte sig ud af det.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-08-05 10:45

On Thu, 11 Aug 2005 11:26:31 +0200, "Thunder" <Svensker87@hotmail.com>
wrote:

> Er der nogle der ved om der findes et program, hvor man nemt kan skifte
> imellem flere IP-adresser og SUBnet masks?

Ja, på de fleste unix'er kan man bruge ifconfig og på Windows-boxe kan
man bruge netsh.

-A

Fra : ///M

Dato : 11-08-05 12:21

Thunder wrote:
> Er der nogle der ved om der findes et program, hvor man nemt kan
> skifte imellem flere IP-adresser og SUBnet masks?

Jeg ved ikke om du kan bruge denne løsning, men måske (om ikke andet så er
det et muligt alternativ):
Du kan tilføje mere end én IP til samme netkort. Tricket bagefter ligger i
routningen, som alt afhængig af hvad du vil måske eller måske ikke kan
sættes op så det virker. Det kan selvfølgelig også være du ikke vil være på
begge net samtidig, og så skal du ikke gøre som foreslået.

///M