Et par spørgsmål til SE K750i
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-08-05 09:54

Hej

Jeg overvejer at udskifte min gamle T65 med K750i. I den forbindelse har jeg
nogle spørgsmål til K750i, som jeg håber jeg kan få nogle svar på her.

1. Kan kameraet bruges til noget? Jeg ved at det skulle være et af de
bedste på en mobil, men er det godt nok?
2. Overholder den de opgivet batteri tider?
3. På min T65 er der meget vindstøj i mikrofonen når man snakker udenfor
i bare lidt blæste vejr. Hvordan har K750i det med det?
4. Er den fysisk set robust nok. kan den holder til at falde på gulvet
osv?

På forhånd tak for evt. svar

Mvh
Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-05 11:00

Martin Nielsen skrev:

> 1. Kan kameraet bruges til noget? Jeg ved at det skulle være et af
> de bedste på en mobil, men er det godt nok?

Der har hér i gruppen for nogle uger siden været flere links til relativt
flotte billeder taget af K750i
Hans

Fra : HBS

Dato : 11-08-05 11:42

hej

Kan da svare på nogle af dem

> [...]
>
> 1. Kan kameraet bruges til noget? Jeg ved at det skulle være et af de
> bedste på en mobil, men er det godt nok?

Ja synes det tager fine billeder, har haf dem printet ud og var meget
overrasket..

> 2. Overholder den de opgivet batteri tider?

Osse der er den helt ok, go batteritid, ved normal brug ogca 5 sms om dagen
holder den ca 8-10 dage...

> 3. På min T65 er der meget vindstøj i mikrofonen når man snakker
> udenfor i bare lidt blæste vejr. Hvordan har K750i det med det?

Det har jeg ikke oplevet med k750i, og har da snakket en del, når jeg har
været på havnen

> 4. Er den fysisk set robust nok. kan den holder til at falde på gulvet

øhhhh må melde pas der, har ikke lige prøvet det, og vil heller ikke

hbs

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-05 12:03

HBS skrev:

>øhhhh må melde pas der, har ikke lige prøvet det, og vil heller ikke

Jeg kan meddele at jeg har "testet" en T610 og en K700i. Begge
har overlevet flere fald fra en meters penge over gulvet. De er
ikke blevet skrammet derved.

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 11-08-05 16:33

> 1. Kan kameraet bruges til noget? Jeg ved at det skulle være et af de
> bedste på en mobil, men er det godt nok?

Jeg købte den p.g.a. dens kamera...
I normalt dagslys tager den faktisk ok billeder. Jeg har et af dem som
baggrund på min pc og er ikke belevet træt af det endnu. Jeg vil bruge det
til alm. feriebilleder når vi er på tur, så jeg ikke behøver at tage et
ekstra kamera med (når nu mobilen er lige ved hånden).
Udskrifter 1 10x15 er ret godt af en mobil at være, synes jeg.

> 2. Overholder den de opgivet batteri tider?

Det vil jeg mene. Men jeg sætter den som regel alligevel til opladning hver
eller hver anden aften - bare for at være sikker på at have strøm nok til at
tage billeder osv.

> 3. På min T65 er der meget vindstøj i mikrofonen når man snakker
> udenfor i bare lidt blæste vejr. Hvordan har K750i det med det?

Synes jeg ikke.

> 4. Er den fysisk set robust nok. kan den holder til at falde på gulvet
> osv?

Kom til at tabe min ned på asfalten på en p-plads. Det kan man altså godt se
på det ene hjørne, men asfalt er der vist ikke ret mange der kan klare uden
mén....

--
Hilsen Jakob

Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-08-05 17:03

Tak for jeres svar. Det er vel næsten ingen undskyldning for ikke at købe
den

Fra : DrNo

Dato : 11-08-05 17:25

Hej,

Er der ikke noget med at der snart kommer en opdateret version
af SE K750i med bla. forbedret kamera (CCD istedet for CMOS) ??

DrNo

Fra : Jakob

Dato : 11-08-05 17:24

> Er der ikke noget med at der snart kommer en opdateret version
> af SE K750i med bla. forbedret kamera (CCD istedet for CMOS) ??

Hvad er forskellen på CCD og CMOS?!?

--
Hilsen Jakob

Fra : DrNo

Dato : 11-08-05 17:47

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på CCD og CMOS?!?

Ved det ikke præcis men der står måske lidt her:
http://www.mobil.nu/ArticlePages/200506/01/20050601152314_MKF344/20050601152314_MKF344.dbp.asp

Fra : peter6715

Dato : 11-08-05 19:38

i morgen den 12. kommer w800i, den er vistnok lige musik sagen

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-08-05 17:49

On Thu, 11 Aug 2005 18:24:15 +0200, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> wrote:

>Hvad er forskellen på CCD og CMOS?!?

CCD er bedre og producerer klarere billeder og mange andre ting, men er
så også noget dyrere end CMOS.
Flemming Jacobsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-08-05 21:20

DrNo wrote:
> Hej,
>
> Er der ikke noget med at der snart kommer en opdateret version
> af SE K750i med bla. forbedret kamera (CCD istedet for CMOS) ??
>
> DrNo

Jo, det er rigtigt... Har det selv fra en meget pålidig kilde..

Thore

Fra : DrNo

Dato : 11-08-05 21:57

"SmaRTrxxv" <forgetit@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det er rigtigt... Har det selv fra en meget pålidig kilde..

Ved du så hvornår den forventes at være på det danske marked ?

Fra : peter6715

Dato : 12-08-05 00:22

mig bekendt sælges w800i fra idag den 12.august, der er ialtfald demo i
visse fona butikker i eftermiddag.

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : DrNo

Dato : 12-08-05 06:38

"peter6715" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> mig bekendt sælges w800i fra idag den 12.august, der er ialtfald demo i
> visse fona butikker i eftermiddag.

Jeg taler om K750i !