Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Import af vare - Risici eller lign.
Fra : Dan Storm

Dato : 11-08-05 09:32

Hej NG.

Jeg har fået opfattelsen af at dk.penge er den rette gruppe at spørge i,
ellers FUT mig gerne videre! :)

I øjeblikket er jeg ved at overveje at importere mobiltelefoner fra
tyskland, for at forsøge mig med salg af importerede varer.

Det er vigtigt for mig at nedsætte de risici der kunne opstå ved
indkøbet af disse og har brug for råd vedr. hvad jeg skal være opmærksom
på ved importen. Jeg har kontrolleret for toldpræference.

Samtidig synes jeg at mobiltelefonerne først bliver tilstrækkeligt ved
køb af 20 stk á 295 USD. Jeg er naturligvis bekymret for at sidde med en
regning på 45.000 DKK efter indkøbet fordi jeg måske har overset vitale
ting i forbindelse med salg af denne. Har i nogle råd med hensyn til
videresalg?

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Carl Dragert

Dato : 11-08-05 10:29

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote in message

> [...]
> regning på 45.000 DKK efter indkøbet fordi jeg måske har overset vitale
> ting i forbindelse med salg af denne. Har i nogle råd med hensyn til

Med en indkøbspris på ca. 2250 kr. pr. stk. vil jeg nok sørge for at have
solgt de fleste før jeg bestiller dem hjem. Sørg for at lave en kalkulation
som viser hvor mange der skal sælges til givne salgspriser for at resultatet
bliver større end nul. Med andre ord, få bindende ordrer på et antal der
sikrer at du har solgt for 45000 kr. Så kan du jo skrotte resten uden tab -
eller forhåbentlig sælge dem, og tjene penge

Herudover kommer overvejelser vedrørende håndtering af garanti, service,
evt. godkendelser, osv.

Jeg har en opfattelse af at mobiltelefonmarkedet er barskt, så pas på.

mvh Carl