XP og Netværkskort
Fra : Jack Holm

Dato : 11-08-05 07:35

Hej Alle.
Har fået et problem efter opdatering fra win2000 til XP.
Xp finder fint det forskellige hardware, men så kommer vi til netkortet her
finder den mit kort som et Asound kort, men det ER et Surecom, jeg har
prøvet at opdatere med driveren fra producenten både den jeg fik på 3,5 disk
og fra producentens netside, men får denne meddelelse: Hardwaren kan ikke
installeres Der opstod et problem under installationen af denne hardware.
Den angivne fil blev ikke fundet.

Har herefter prøvet at slette Asound drivere fra System32/drivers men den
finder stadig kortet som Asound.

Nogen der har et godt forslag til hvad jeg kan gøre her ?

Jack Holm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-05 11:00

"Jack Holm" <jwholm@xxxtele2adsl.dk> skrev

> Har herefter prøvet at slette Asound drivere fra System32/drivers men den
> finder stadig kortet som Asound.
> Nogen der har et godt forslag til hvad jeg kan gøre her ?

Pil kortet ud og se, hvilket chipsæt der sidder på. Så er det bare at finde
en driver på nettet eller vælge en passende i windows. Surecom bruger ofte
Realtek RTL 8139, prøv at vælge det i stedet.

Claus

Fra : Jack Holm

Dato : 11-08-05 16:35

Havde brugt den driver som Xp foreslog som du sagde en realtek driver, men
jeg havde kun begrænset eller ingen forbindelse, har så prøvet og opdatere
med nyere driver til både Surecom og Realtek men intet ser ud til at virke,
andre der har nogle forslag?

Jack Holm

Fra : Hans

Dato : 11-08-05 18:12

Jack Holm wrote:
> [...]
> prøvet og opdatere med nyere driver til både Surecom og Realtek men
> intet ser ud til at virke, andre der har nogle forslag?

Kør en Everest rapport og se hvad kortet melder tilbage:

http://www.lavalys.com

Sitet er nede p.t., men prøv lidt senere.

Hans