Bundkort?
Fra : Hans J. Jørgensen

Dato : 11-08-05 03:26

Hej.

Håber det er den rigtige gruppe? Forleden dag startede min PC med at komme
med en advarselslyd. Høj tone, lav tone, høj, lav i en ubrudt række, det
lød
næsten som et udrykningshorn. Jeg lukke computeren ned og tændte for den
en
lille time senere - sort skærm! Hver gang jeg så prøver at starte den, kan
jeg høre blæsere gå i gang, og diskette drevet knurre som det skal, men
ingen sync til skærmen, der kommer slet ingen ting op på skærmen. Jeg har
prøvet flg. At skifte ramblokke, skifte grafikkort, afmontere HDD og
boote
op på en gammel win 98 boot diskette lige lidt hjælper det. Det er et KM2M
Combo Series, et MSI Mainboard med en AMD 1,5Ghz Processor, og jeg har
prøvet at finde en forklaring på disse lydkoder i manualen men det står
der
ikke noget om. Kan det være bundkortet der er gået sig en tur? Jeg er nu
løbet tør for ideer og håber der er en venlig sjæl her i N.G. Der kan
hjælpe
mig.

På forhånd tak og med venlig hilsen.

Hans Jørgen.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-08-05 06:22

"Hans J. Jørgensen" <hansjbj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget om. Kan det være bundkortet der er gået sig en tur? Jeg er nu
> løbet tør for ideer og håber der er en venlig sjæl her i N.G. Der kan

Det lyder som et CPU problem:
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm