Hvor posteres småting?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-08-05 21:51

Hej

Jeg sidder med min Summa Summarum og fører mit regnskab ud fra en mere
eller mindre standard kontoplan (den der følger med Summarum).

Jeg har købt nogle små billige plastbokse som skal bruges til opbevaring
af ting i min lille virksomhed. Disse bokse må vel nærmest betegnes som
Inventar?

Men skal de så posteres på konto 50810 Tilgang i året Drift/inventar ?
Jeg tror nok jeg plejer at sætte dem på enten konto for småanskaffelser
eller konto for vedligeholdelse .... hvilket jo nok ikke er korrekt?

Fra : Elmand

Dato : 11-08-05 07:56

> [...]
> Jeg tror nok jeg plejer at sætte dem på enten konto for småanskaffelser
> eller konto for vedligeholdelse .... hvilket jo nok ikke er korrekt?

Uden at kende Summas kontoplan , vil jeg antage, at småanskaffelser må være
rigtig.
Inventar kontoen , som du har anført, lyder som om det er til store
anskaffelser der skal afskrives
over flere år. Det må kunne ses om det er en statuskonto. Småanskaffelser
er en driftkonto.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-08-05 18:33

On Thu, 11 Aug 2005 08:56:25 +0200, "Elmand"
<elmand@vip.cybercitynospam.dk> wrote:

> [...]
>anskaffelser der skal afskrives
>over flere år. Det må kunne ses om det er en statuskonto. Småanskaffelser

Ja, inventar-kontoen er en statuskonto.

Jeg bruger småanskaffelser, som jeg vist også plejer ....

Tak for hjælpen.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-08-05 15:19

> Men skal de så posteres på konto 50810 Tilgang i året Drift/inventar ?
> Jeg tror nok jeg plejer at sætte dem på enten konto for småanskaffelser
> eller konto for vedligeholdelse .... hvilket jo nok ikke er korrekt?

Brug konto 7400 "Småanskaffelser"