Kvalme og utilpas efter hård træning
Fra : Inger

Dato : 10-08-05 21:10

Hej NG

Jeg har set et indlæg om netop dette emne, men der var desværre ingen
der svarede. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig...

Jeg er netop startet op med at spinne i et center. Jeg har ikke dyrket
nogen nævneværdig motion i laaaange tider og så lider jeg af astma,
omend i relativ mild grad.

I dag var første gang til spinning og det var virkelig hårdt. Nu sidder
jeg her, flere timer efter og har det stadig skidt. Jeg har kvalme og
føler mig enormt slatten. Jeg forsøgte at spise lidt aftensmad, men det
blev kun til lidt flûte of ris. Og masser af vand.

Jeg er egentlig ikke så interesseret i hvorfor det sker, mere om der er
noget jeg kan gøre, for det er virkelig ubehageligt... Mest kvalmen, jeg
er klar over at jeg må forvente at være slatten når jeg har trænet hårdt
og det er uvant...

Det skal lige siges at jeg gik seriøst sukkerkold i slutningen af timen,
så jeg ved selfølgelig ikke om det kan have nogen indflydelse på min
nuværende tilstand. Men når jeg går sukkerkold plejer jeg at have det
fint lige så snart sukkerbalancen er genoprettet.

Håber nogen kan hjælpe eller komme med gode råd.

Hilsen

Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-08-05 09:27

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> I dag var første gang til spinning og det var virkelig hårdt. Nu sidder
> jeg her, flere timer efter og har det stadig skidt.

Jeg ville ikke bekymre mig så meget.
Prøv at se, om det bare var denne ene gang - og problemet måske hænger
sammen med noget helt andet end træningen.

Og ellers vil jeg foreslå, at du prøver at sætte dig ind i, hvordan man bør
spise og drikke, når man træner hårdt. Der er masser af artikler om det på
nettet.

> Jeg er egentlig ikke så interesseret i hvorfor det sker,

Hvorfor det sker er ellers nøglen til at undgå at det sker igen *S*

Og det KAN være fordi du har drukket for lidt, spist for lidt/dårligt inden.

> Det skal lige siges at jeg gik seriøst sukkerkold i slutningen af timen,
> så jeg ved selfølgelig ikke om det kan have nogen indflydelse på min
> nuværende tilstand.

Det kan det sagtens!

> Men når jeg går sukkerkold plejer jeg at have det fint lige så snart
> sukkerbalancen er genoprettet.

Du skal sørge for IKKE at gå sukkerkold! Og du skal sørge for ikke at miste
for meget væske. Det er en rigtig dårlig løsning at vente med at lappe på
det, til problemet er opstået. Du bør hellere forebygge.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 13-08-05 23:05

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
det på
> nettet.

> Hvorfor det sker er ellers nøglen til at undgå at det sker igen *S*

he he... point taken!

> [...]
lappe på
> det, til problemet er opstået. Du bør hellere forebygge.

Jeg er i samarbejde med min diætist i gang med at lave en kostplan der
skal stabilisere mit blodsukker, det er ekstremt svingende (jeg er en af
dem der besvimer hvis jeg forsøger at bevæge mig nogen steder hen uden
at spise morgenmad). Jeg spiste et stykke rugbrød lige inden træning,
men det var åbenbart ikke nok. Så jeg forsøger at forebygge, men jeg
skal jo lige finde niveauet. Vil jo heller ikke spise unødigt, da
formålet med træningen er at forbrænde fedt. Er dette mon det rigtige at
gøre, eller skal jeg bruge druesukker, som jeg også er blevet foreslået?
Jeg er selv imod druesukker, da jeg jo så forbrænder det og ikke mit
fedt...???
Den med vandet er måske også noget jeg hellere må kigge lidt på. Jeg har
hørt at det er godt at drikke en hel liter inden træning???

Ellers vil jeg nu ikke sige at jeg træner hårdt (styrketræning en-to
gang om ugen, spinning en gang om ugen og fys en gang om ugen), så jeg
ved såmænd ikke jeg ligefrem skal spise efter det? Jeg skal gerne tabe
mig 10-12 kilo og det kan ikke gøres ved hjælp af kosten alene.
Derudover kan en forbedret kondition gøre min astma bedre og endelig er
spinning rigtig godt for mine dårlige knæ ifølge min fys.
Så jeg synes jeg selv jeg har de bedste grunde til at motionere...?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-08-05 08:19

> Jeg er i samarbejde med min diætist i gang med at lave en kostplan der
> skal stabilisere mit blodsukker,

Hun bør også kunne vejlede dig om, hvordan du bør spise og drikke
før/under/efter hård fysisk træning.

> eller skal jeg bruge druesukker, som jeg også er blevet foreslået?

Jeg har aldrig brugt det. Uanset hvor hårdt jeg har trænet.

> Ellers vil jeg nu ikke sige at jeg træner hårdt (styrketræning en-to gang
> om ugen, spinning en gang om ugen og fys en gang om ugen),

Man kan godt træne hårdt, selvom det kun sker én gang om ugen. *S*

> Så jeg synes jeg selv jeg har de bedste grunde til at motionere...?

Det har du også!

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 14-08-05 08:55

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Hun bør også kunne vejlede dig om, hvordan du bør spise og drikke
> før/under/efter hård fysisk træning.

Javist. Men jeg ser hende kun en gang om måneden, og der er desvære tre
uger til næste gang. Så gode råd modtages med tak

> Jeg har aldrig brugt det. Uanset hvor hårdt jeg har trænet.

> Man kan godt træne hårdt, selvom det kun sker én gang om ugen. *S*

Nå, ja, på den måde... Ja, det har du jo sådan set ret i...

> Det har du også!

Men mon jeg simpelthen har lagt for hårdt ud???

> Mvh. Lisbeth

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-08-05 09:59

> Javist. Men jeg ser hende kun en gang om måneden, og der er desvære tre
> uger til næste gang. Så gode råd modtages med tak

Giver gerne gode råd. Men fortæl mig først, hvad du hidtil har gjort for at
sætte dig ind i emnet. Har du søgt viden i bøger, blade eller på nettet? Og
hvor har du i givet fald fundet viden, du kunne bruge.

Er du med andre ord på helt bar bund i emnet - eller ved du lidt og mangler
helt konkrete oplysninger.

> Men mon jeg simpelthen har lagt for hårdt ud???

Det kan du bedst selv mærke!
Har du ondt? Og i givet fald hvor længe og hvor?
Er du udmattet dagen lang? Har du masser af energi - at motionere giver som
regel mere energi end man bruger.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 14-08-05 17:09

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> hvor har du i givet fald fundet viden, du kunne bruge.
>
> Er du med andre ord på helt bar bund i emnet - eller ved du lidt og mangler

Jeg har læst en smule på nettet om sukkerbalance og har også spurgt mine
forskellige læger (er flyttet meget fra by til by), men har aldrig fået
noget entydigt svar fra dem, da de ikke mener jeg har et problem. Da jeg
blev tatoveret kunne tatovøren dog straks se at jeg var "den blege type"
og jeg gik ganske rigtigt sukkerkold bagefter. Der hvor jeg har fået
mest god viden er hos min diætist. Hun har lært mig om vigtigheden af et
stabilt sukkerniveau hen over en hel dag og hvordan jeg skal opnå det.

Jeg spiser nu et mellemmåltid om formiddagen og op til tre om
eftermiddagen afhængig af hvor langt der er mellem frokost og aftensmad.
De består mest af groft (hjemmebagt med havregryn og gulerødder i)brød
sommetider med et stykke pålægschokolade i mellem eller af og til nogle
gulerødder, da jeg har forfærdeligt svært ved at finde frugter jeg kan
tåle og som er nemme nok at have med at gøre som mellemmåltid.

Der jeg altså mangler lige nu er helt konkrete oplysninger om hvad jeg
skal spise når jeg skal træne om eftermiddagen, så jeg ikke går
sukkerkold. Jeg vil jo gerne undgå at gå sukkerkold, men på den anden
side vil jeg ikke spise noget unødigt, da jeg jo helst skal tabe mig af
træningen, på langt sigt. En svær balance, synes jeg...

> [...]
> Har du ondt? Og i givet fald hvor længe og hvor?
> Er du udmattet dagen lang? Har du masser af energi - at motionere giver som

Så tror jeg ikke jeg har lagt for hårdt ud. Jeg var øm dagen efter, hvad
der vel er naturligt når uvante muskler anstrenges, men så heller ikke
mere. Og ekstra energi... ved jeg nu ikke, men psykisk overskud og
velvære har jeg allerede opnået, og det er stort for mig!!!

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-08-05 10:23

> [...]
> vil jeg ikke spise noget unødigt, da jeg jo helst skal tabe mig af
> træningen, på langt sigt. En svær balance, synes jeg...

Prøv at kigge på dette website:
http://www.gomotion.dk/pe1.asp?p_id=9

Og med hensyn til at spise "unødigt" så er det jo ikke sådan, at du behøver
spise et ekstra måltid bare fordi du skal træne. Men du kan med fordel
placere et af dine normale måltider, så du i hvert fald ikke bliver sulten
samtidig med, at du skal træne. Er det tilfældet, træner du for længe efter
du har spist. Prøv i givet fald at flytte træningen eller måltidet, så du
ikke træner lige op til et måltid, men hellere en halv times tid efter et
mellemmåltid.

> Da jeg blev tatoveret kunne tatovøren dog straks se at jeg var "den blege
> type" og jeg gik ganske rigtigt sukkerkold bagefter.

Den sammenhæng - altså mellem at være "den blege type" og gå sukkerkold, har
jeg aldrig hørt før. Og det lyder ærligt talt som noget ulogisk sludder i
mine ører. *S*

Om man går "sukkerkold" eller ej har noget at gøre med, hvad og hvordan man
spiser.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 15-08-05 18:12

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> ikke træner lige op til et måltid, men hellere en halv times tid efter et

Den side vil jeg helt sikkert kigge lidt nærmere på. Og så vil jeg da
prøve at lægge mit eftermiddags måltid lidt tættere på træningen og se
om det kan hjælpe mig.

Tusind tak for hjælpen

> Om man går "sukkerkold" eller ej har noget at gøre med, hvad og hvordan man
> spiser.
>
> Mvh. Lisbeth

Ja, det ved jeg, men nogle gør det nemmere end andre, ikke? Jeg mener,
min kæreste kan gå en halv dag uden hverken morgenmad eller frokost og
han går ikke sukkerkold. Han er mere træt, klart nok, men han får det
ikke dårligt. Hvorimod hvis jeg undlader et eneste måltid går der ikke
længe førend jeg får det rigtigt dårligt og begynder at ryste.
Det samme sker hvis jeg oplever smerte eller lignende, det var derfor
jeg gik sukkerkold da jeg blev tatoveret (tror jeg). Det samme sker når
jeg skal have taget blodprøver, og jeg er ellers ikke bange for nåle...

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-08-05 23:38

> Ja, det ved jeg, men nogle gør det nemmere end andre, ikke?

Det kommer an på, hvad du mener med "nemmere end andre"
Det hele afhænger jo at, om du spiser, som din krop har brug for - og dem,
der IKKE gør det, går nemmere sukkerkold end dem, der spiser som kroppen har
brug for.

Jeg motionerer hårdt men går stort set aldrig "sukkerkold".
Når jeg en sjælden gang oplever at gøre det, er det fordi jeg er faldet for
at spise en pokkers masser hurtige og usunde kulhydrater.

> Jeg mener, min kæreste kan gå en halv dag uden hverken morgenmad eller
> frokost og han går ikke sukkerkold. Han er mere træt, klart nok,

Det ER at være gået sukkerkold! *S*

> men han får det ikke dårligt.

Det gør jeg heller ikke. Jeg bliver bare træt og uoplagt.

> Det samme sker hvis jeg oplever smerte eller lignende, det var derfor jeg
> gik sukkerkold da jeg blev tatoveret (tror jeg).

Jeg kan ikke forestille mig, at du går "sukkerkold" på grund af smerte!
Fornemmelsen/reaktionen kan være den samme - men de bagvedliggende årsager
er forskellige.

> Det samme sker når jeg skal have taget blodprøver, og jeg er ellers ikke
> bange for nåle...

Man går ikke sukkerkold (=lavt blodsukker) af den slags.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 16-08-05 17:10

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> der IKKE gør det, går nemmere sukkerkold end dem, der spiser som kroppen har

Jeg spiser i langt højere grad hvad kroppen har brug (=sundere) end min
kæreste gør, han lever meget usundt med hurtige og usunde kulhydrater.
Men så er det måske fordi hans krop bare har brug for nogle andre ting?
Eller ikke er så sart?

> Det ER at være gået sukkerkold! *S*

Hvad er det så når man ryster over det hele og er slatten som en karklud
og man er så svimmel at man ikke kan stå på benene? For sådan er det når
jeg undlader et måltid...

> Jeg kan ikke forestille mig, at du går "sukkerkold" på grund af smerte!
> Fornemmelsen/reaktionen kan være den samme - men de bagvedliggende årsager
> er forskellige.

Hvad kan da være årsagen? Hvad er det der sker når jeg bliver slatten i
hele kroppen, begynder at ryste og det hjælper når jeg får noget at
spise og helst nogle hurtige kulhydrater?
Jeg er nemlig begyndt at undre mig rigtig meget over hvorfor det sker
for mig, men næsten ikke for nogle andre jeg har hørt om. Jeg er vel
ikke den eneste som har et lavt blodsukker (eller hvad der nu er
årsagen), men måske gør jeg noget helt grundlæggende forkert...

Og undskyld jeg stiller så mange spørgsmål, men det er første gang jeg
har fundet nogen der gider/kan svare på alle mine spørgsmål omkring
dette Og det er jo temmelig kedeligt at have et problem man ikke kan
få hjælp til nogle steder...´

Så tusind tak for din tålmodighed

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-08-05 22:36

> [...]
> så er det måske fordi hans krop bare har brug for nogle andre ting? Eller

Jeg synes din beskrivelse af din kærestes reaktion lød som om han OGSÅ går
"sukkerkold" - som du kalder det. Men på en anden måde end dig.

> Hvad er det så når man ryster over det hele og er slatten som en karklud
> og man er så svimmel at man ikke kan stå på benene? For sådan er det når
> jeg undlader et måltid...

Det kan være lavt blodsukker. Altså det, du kalder "sukkerkold".

> Hvad kan da være årsagen? Hvad er det der sker når jeg bliver slatten i
> hele kroppen, begynder at ryste og det hjælper når jeg får noget at spise
> og helst nogle hurtige kulhydrater?

Psykisk reaktion

> Jeg er vel ikke den eneste som har et lavt blodsukker (eller hvad der nu
> er årsagen), men måske gør jeg noget helt grundlæggende forkert...

Har du fået konstateret hos lægen, at du har "lavt blodsukker"?

> Og det er jo temmelig kedeligt at have et problem man ikke kan få hjælp
> til nogle steder...´

Øhhhhh... din læge og din diætist kan hjælpe dig, hvis du har et problem.
Men ud fra hvad du har fortalt, tror jeg ikke du har grund til at være
bekymret. Du skal bare spise bedre/anderledes og dermed undgå at dit
blodsukker bliver FOR lavt.

Læs evt. om glykemisk index. I bøger eller på nettet.

Mvh.Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 17-08-05 19:58

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg synes din beskrivelse af din kærestes reaktion lød som om han OGSÅ går
> "sukkerkold" - som du kalder det. Men på en anden måde end dig.

Jeg vidste så ikke engang at der er flere måder, så der lærte jeg lidt
mere Måske jeg skulle fortælle ham det også, for sundt er det jo
ikke når han går en halv dag uden at spise...

> Psykisk reaktion

Ja, den har jeg hørt før...

> Har du fået konstateret hos lægen, at du har "lavt blodsukker"?

Ikke lige hos lægen, for det hopper jo, det skidt. Men når jeg har fået
taget blodprøver fastende om morgenen så har blodsukkeret været under
tre. Og det er jo temmelig lavt?

> [...]
> blodsukker bliver FOR lavt.
>
> Læs evt. om glykemisk index. I bøger eller på nettet.

Ja, det er så også det jeg er kommet frem til Min frustration har
altid gået på at jeg ikke vidste hvorfor det skete og hvorfor jeg aldrig
er blevet taget seriøst af lægerne. Måske er det for småt for dem... Men
jeg er ihvertfald utroligt glad for din hjælp, det har været meget
lærerigt for mig. Jeg har det langt bedre med mig selv nu, hvor jeg ved
at jeg kan gøre en forskel.
For at understrege min fremgang kan jeg da lige afslutte med at fortælle
at jeg har været til spinning i dag. Jeg fulgte dit råd og spiste en
halv time inden træning, og jeg havde ingen problemer undervejs. Jeg er
bare så glad

Tusind tak for din uvurderlige hjælp...

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-08-05 08:03

> [...]
> time inden træning, og jeg havde ingen problemer undervejs. Jeg er bare så

Det lyder rigtig dejligt! Det glæder mig at høre.
Det er faktisk ret fantastisk at erfare, som du netop har gjort, at man SELV
kan gøre en forskel og at man faktisk selv (i stor udstrækning) KAN
bestemme, om man vil have det godt eller skidt. Er det ikke bare dejligt?

Held og lykke med træningen. Og blodsukkeret *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 18-08-05 20:38

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> bestemme, om man vil have det godt eller skidt. Er det ikke bare dejligt?
>
> Held og lykke med træningen. Og blodsukkeret *S*

Jep! Det er fantastisk

Og tak

Fra : Lyrik

Dato : 12-08-05 22:49

> [...]
> lige så snart sukkerbalancen er genoprettet.
>
> Håber nogen kan hjælpe eller komme med gode råd.

+++++++++++++++++++++++++++++++
Mit råd er:"Lad vær!"
For anden gang i løbet af 4 år gik det galt for min kone i dag.
Hun ville partout løbe konditur. Jeg hentede hende ved Lyngby sø efter at
hun havde fået en blodprop i lungen.
Hun røg expres på skadestuen og er nu indlagt.

Hvis helbreddet ikke er 100% så kan det være dødbringende at løbe konditure
og deltage i hård motion (og hvem garanterer dig at dit helbred er 100%?)

En ven fortalte mig i dag at to af hans kolleger på 24 år døde under
"Eremitageløbet".
Min tidligere læge sagde engang jeg konsulterede ham:"De er jo komplet
idioter-de dør jo som fluer!"

For 4 år siden ca. løb min kone konditur med årebetændelse i benene. Lægen
på Gentofte anbefalede ligefrem denne konditur!-Jeg tryglede ham om at
forbyde hende det med henvisning til de meget dygtigere USA-lægers
erfaringer. "Det bruger vi ikke her-motion er sundt!"-Konen sagde:"Lægen
sagde jeg godt måtte!"
Hun løb ud og havnede på sygehuset med multiple blodpropper i begge lunger!

I dag gentog hun "successen!"-På hospitalet fortalte hun om hvordan hun
havde fået blodproppen under kondituren! Svaret var:"Det er fint med en
konditur. Det er sundt!"
Hvis man som hun jævnligt lider af årebetændelse i benene, så skal benet
ifælge USA-exopertise holdes i ro! Om muligt skal benet lægges i gips!
I Dummedanmark skal man løbe kondiløb!

Føj for satan!

Jens

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-08-05 23:21

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis helbreddet ikke er 100% så kan det være dødbringende at løbe
> konditure og deltage i hård motion (og hvem garanterer dig at dit helbred
> er 100%?)

Man kan ikke indrette sit liv efter, at helbreddet MÅSKE ikke er 100% i
orden.

Man kan derimod løbetræne på fornuftige og særdeles ufornuftige måder.

> En ven fortalte mig i dag at to af hans kolleger på 24 år døde under
> "Eremitageløbet".

Man dør ikke som 24-årig af at løbe - medmindre man fejler noget, der kan
slå en ihjel uanset man løber eller ej. I sådanne tilfælde er løbeturen uden
betydning. Nogle lader være med at motionere og dør under andre
omstændigheder, som heller ikke kan forklares som årsagen.

Der er folk, der ligger i deres seng og får en blodprop - men vi advarer jo
ikke af den grund folk mod at ligge i sengen.

> I dag gentog hun "successen!"-På hospitalet fortalte hun om hvordan hun
> havde fået blodproppen under kondituren! Svaret var:"Det er fint med en
> konditur. Det er sundt!"

Har en kollega, der for flere år siden faldt om med blodprop under en
løbetur. Havde han ikke været en habil løber, havde blodproppen haft langt
værre effekt, end den fik. han kom på benene igen og løber stadig.

Jeg kender også folk, der får blodprop på trods af, at de aldrig har
motioneret, så det er ikke et problem, der er forbeholdt motionister.

> Hvis man som hun jævnligt lider af årebetændelse i benene, så skal benet
> ifælge USA-exopertise holdes i ro! Om muligt skal benet lægges i gips!
> I Dummedanmark skal man løbe kondiløb!

I USA risikerer læger erstatningskrav, som, danske læger ikke risikerer. I
USA er lægerne derfor i visse tilfælde primært bekymret for deres egen
økonomi og omdømme.

Din kone har valgt at løbe - men ingen siger, at man SKAL.
Jeg har selv valgt at løbe PÅ TRODS af lægers advarsler. Det har betydet, at
jeg har undgået en alvorlig operation.

Held og lykke med konen. Håber hun kommer sund og rask på benene igen. Og
vil hun løbe igen, så lad hende!

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-08-05 01:03

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Der er folk, der ligger i deres seng og får en blodprop - men vi
> advarer jo ikke af den grund folk mod at ligge i sengen.

Det kommer an på hvem "vi" og "folk" er. Sengen er et af de farligste
steder man kan opholde sig, og der er en grund til at man fx forsøger
at få nyopererede ud af sengen så hurtigt som omstændighederne tillader.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-08-05 11:22

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvem "vi" og "folk" er. Sengen er et af de farligste
> steder man kan opholde sig, og der er en grund til at man fx forsøger
> at få nyopererede ud af sengen så hurtigt som omstændighederne tillader.

Du har ret *S*

I "gamle dage" skulle man også ligge i sengen flere dage efter en fødsel.
Det skal man bestemt ikke mere.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-05 10:36

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:42fd204e$0$1174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> jo
> ikke af den grund folk mod at ligge i sengen.
++++++++++++++++++++++++++
Nu er jeg sygehjælper på plejehjem og jeg har sjovt nok aldrig set nogen som
lå i sengen og fik en blodprop.
Jeg havde en dame som klient som lå 60 år i sengen af lammelse, uden
nogensinde at få blodpropper.

De blodpropper som jeg har set hos folk som er disponerede for blodpropper,
er hver gang sket på grund af pludselig ophidselse aktivitet og
foretagsomhed.
Sidder de i ro og fører en "kontorassistent-tilværelse" så får de ingen
blodpropper.

Det motion et menneske har brug for, for helbredets skyld er at spadsere ud
med skraldebøtten.

Næh! Køb jer en hængekøje og tilbring noget mere tid i den med en bog og en
kryds og tværs. Skulle i få en ubændig lyst til motion så vrik med røven så
hængekøjen svinger frem og tilbage.

Samfundet advarer hele tiden imod hængekøjen fordi firmaerne har deres
udkomme af at i bliver slidt til oldinge i 40-årsalderen.
Se mig jeg dyrker ikke hypermotion, jeg er 58 år og ser efter hvad mine
bekendte siger, ud som en i 40.-erne.
Mennesket er som en bil, jo mere den slides, jo før skal den til ophuggeren.

Hilsen
Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-05 11:11

> [...]
som
> lå i sengen og fik en blodprop.
> Jeg havde en dame som klient som lå 60 år i sengen af lammelse, uden

Hun var jo lammet, så du ville vel heller aldrig opdage, hvis hun nu havde
fået nogle
stykker.... Vel ???

> [...]
> foretagsomhed.
> Sidder de i ro og fører en "kontorassistent-tilværelse" så får de ingen

Tja.. Det ve' jæ' nu ikke rigtigt... Det harmonerer ikke ret godt med mine
erfaringer.

> Det motion et menneske har brug for, for helbredets skyld er at spadsere
ud
> med skraldebøtten.

Ja, bare der er langt nok ud til skraldebøtten

> Næh! Køb jer en hængekøje og tilbring noget mere tid i den med en bog og
en
> kryds og tværs. Skulle i få en ubændig lyst til motion så vrik med røven

> hængekøjen svinger frem og tilbage.

Jamen efter kort tid, er de jo for fede til, 1 at svinge med røven, og
stadig holde den
under kontrol.... 2 At hængekøjen kan bære deres vægt.

> [...]
> bekendte siger, ud som en i 40.-erne.
> Mennesket er som en bil, jo mere den slides, jo før skal den til

Det er så til gengæld noget vrøvl... Jo dårligere en bil passes, jo før
ender den
hos ophuggeren. En bil, er lige som mennesket.... Den skal bruges, ellers
går
den til. Det hjælper ikke, at overfladen skinner, hvis resten er rust.

Som du vist skrev tidligere, så er du 58, og ligner en i 40'erne. Jamen det
er jo
stadig kun overflade.... Hvis dit præstationsniveau så ligger på samme
niveau
som min svigermor på 88 år, så er det gode udseende godt nok dyrt købt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-08-05 10:54

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Mennesket er som en bil, jo mere den slides, jo før skal den til
> ophuggeren.

Mennsker slides ikke af motion og anden udfoldelser, hvis det foregår i
fornuftige doser - tvært imod!
Det ved enhver, der har prøvet at gå bare et par måneder med et ben i
gips.... at manglen på motion fører til, at muskelvæv forsvinder. Use it or
loose it.

Mvh. Lisbeth

Fra : Else Holm

Dato : 13-08-05 21:35

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> "Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev
i en
> meddelelse news:42fd204e$0$1174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

<klip>

> [...]
> aktivitet og foretagsomhed.
> Sidder de i ro og fører en "kontorassistent-tilværelse" så får

<klip>

Det er nu en sandhed med modifikationer! Jeg - som altid har
arbejdet på kontor - sad stille og roligt og så Mrs. Hyacinth for
et par år siden - og fik en blodprop i hjertet. - og så
ophidsende er hun nu ikke, når man ser den for ca. 3. gang

Else

Fra : Peter

Dato : 12-08-05 23:16

> [...]
> lige så snart sukkerbalancen er genoprettet.
>
> Håber nogen kan hjælpe eller komme med gode råd.

Kondi er godt for næsten alt, men man skal selvfølgelig starte med måde
efter en længere pause, eller hvis kondien generelt er dårlig.
Det er jo heller ikke mange løbere der starter med at løbe maraton.
Overdreven kondi er lige så slem som ingen kondi.

Peter