arbejde med checkboxe
Fra : Thomas G

Dato : 10-08-05 14:36

hey NG.

Hvordan gør jeg når jeg arbejder med checkboxe?
Hvordan tilgår jeg værdien på "checked" checkboxe i php efter formen er
blevet submittet?
Hvordan finder jeg ud af om nogle af checkboksene er "checked"?

håber nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak.

Mvh. Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-08-05 15:55

On 2005-08-10, Thomas G <alt-mail@FJERNtunet.dk> wrote:
> [...]
> blevet submittet?
> Hvordan finder jeg ud af om nogle af checkboksene er "checked"?

I det script du kalder fra formularen:

var_dump($_REQUEST);

Det burde give dig en fornemmelse for, hvad der foregår.

- Jacob Atzen

Fra : Thomas G

Dato : 12-08-05 16:12

> I det script du kalder fra formularen:
>
> var_dump($_REQUEST);

ja nu kan jeg se at der bliver sendt nogle data hvis der er en checked
checkbox men hvordan får jeg et php-script til at undersøge om der er blevet
sendt nogle oplysninger og så bagefter bruge de oplysninger som der er
blevet sendt?

Mvh. Thomas

Fra : Daniel Overby

Dato : 12-08-05 22:35

> [...]
> blevet
> sendt nogle oplysninger og så bagefter bruge de oplysninger som der er

if($_REQUEST["checkbox"] == "on")
doSomething();
else
doAnotherThing();