få et php script til af blive kørt ved sub~
Fra : Thomas G

Dato : 10-08-05 11:16

hey NG.

er det muligt at få afviklet et php-script når der trykkes på submit i en
form så man er fri for at lave en ny side hvor phpscriptet så bliver udført
på?
Hvis ja, har phpscriptet så stadig adgang til de submittede data?

Mvh. Thomas

Fra : Mikael S. H.

Dato : 10-08-05 11:23

Thomas G wrote:
> [...]
> på?
> Hvis ja, har phpscriptet så stadig adgang til de submittede data?

Du kan bare sætte action i formen til siden selv, og så få siden til at
lade være med at lave formen, hvis isset($_POST['<submitknappens-navn>']).

--
Mikoangelo
Rather 42 hedgehogs in the calculator than a Windows machine on the desk

Fra : Thomas G

Dato : 10-08-05 12:42

> Du kan bare sætte action i formen til siden selv, og så få siden til at
> lade være med at lave formen, hvis isset($_POST['<submitknappens-navn>']).

det er oss rigtigt..:)

Tak for det.

Mvh. Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-08-05 13:31

On Wed, 10 Aug 2005 12:22:36 +0200, "Mikael S. H."
<mikael@alminde.org> wrote:

>Du kan bare sætte action i formen til siden selv, og så få siden til at
>lade være med at lave formen, hvis isset($_POST['<submitknappens-navn>']).

Hellere tjekke på en hidden-værdi.

- I IE bliver submit-knappen ikke sat, hvis brugeren fx bare trykker
return, i stedet for at trykke på knappen.

- Firefox og Opera sætter dog værdien for den første submit-knap med.

- lynx, links og w3m kræver at man trykker på en submit-knap under
alle omstændigheder, hvis der er én. Ellers submitter de alle også
blot ved return, hvis der ikke er nogen.

Jeg tror ikke at IEs opførsel er decideret forkert.

--
- Peter Brodersen