Array sortering
Fra : Martin

Dato : 10-08-05 04:04

Hejsa...

Jeg har lige et lille problem med at sortere et lille kamp resultat.
Jeg har kigget og prøvet
<http://dk2.php.net/manual/da/function.array-multisort.php>
og prøvet de fleste af user kommentarerne.

Det der er problemet med de forskellige sorterings funktioner er at de
laver key'en om på arrayet.

I kan se mit array lige her:
<http://80.62.79.221/vip/hp_stilling.php?id=2>

Det som der først skal sorteres er:
Point (højest øverst)
Hvis der er lighed der, så skal der kigges på
score_alt (højest øverst)

Hvordan kan jeg klare den?
Og stadig beholde key'en.

(Key'en der bliver ændret er:
29
18
32
9

i første del af arrayet.)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 07:37

Martin skrev:

>Jeg har lige et lille problem med at sortere et lille kamp resultat.

>Det der er problemet med de forskellige sorterings funktioner er at de
>laver key'en om på arrayet.

Kan du ikke lave keyen om til en post i dit multiarray og så
ignorere den 'automatiske' key?

Jeg har lavet en sortering hvor jeg oprettede en klasse til at
indeholde et sæt resultater. Derefter oprettede jeg et array af
objekter og multisorterede dette array efter at alle resultaterne
var lagt ind (via et temp-objekt der blev array_pushet). Jeg
havde imidlertid kun brug for at sortere på én post.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 10-08-05 08:56

Mig selv wrote:
> [SNIP SNAP SNUDE]

Ja... Skulle bare lige ligge hjernecellerne en tur på sengen, så kom
idéen til hvordan det kunne laves - og det er lavet nu - og det virker
perfekt :)

Selv med 3 sorteringsregler :D

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 11:52

Martin skrev:

>Ja... Skulle bare lige ligge hjernecellerne en tur på sengen, så kom
>idéen til hvordan det kunne laves -

Fortæl, fortæl (princippet er nok).

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 10-08-05 14:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> Fortæl, fortæl (princippet er nok).

En sød lille class jeg fandt på phpclasses.com og ja, så fik jeg lige
ordnede så holdets ID også kom ind i arrayet (altså så key'en er 0, 1, 2
, 3 osv.)

Og ja.. så kørte det bare :)