Multi select, hjælp!
Fra : Matt

Dato : 09-08-05 21:06

Hej
jeg har følgende form:

[] produkt 1
[] produkt 2
[] produkt 3
[] produkt 4
[] produkt 5
[] produkt 6

[] skal forstille de boxe hvor man sætter et flueben for at vælge
dem.

box til produkt 3, 4 og 6 bliver valgt. hvordan får jeg nu
produkterne valgt i databasen og får dem listet på næste side?

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 09-08-05 23:18

"Matt" <matthias@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> box til produkt 3, 4 og 6 bliver valgt. hvordan får jeg nu
> produkterne valgt i databasen og får dem listet på næste side?

Hej!

Hvis hver af ovenstående checkbokse (som HTML-elementerne hedder) har
name-attributten "produkt", vil hver af boksenes værdier optræde i et array
i hhv. Request.Form- eller Request.QueryString-samlingerne (afhængigt af
formularens method-attribut):

send.asp :
<form name="f1" method="post" action="modtag.asp">
<input type="checkbox" name="produkt" value="1">Produkt 1<br>
<input type="checkbox" name="produkt" value="2">Produkt 2<br>
<input type="checkbox" name="produkt" value="3">Produkt 3<br>
<input type="checkbox" name="produkt" value="4">Produkt 4<br>
<input type="submit">
</form>

modtag.asp :
<h1>Valgte produkter:</h1>
<%
If Request.Form("produkt").Count = 0 Then
Response.End
Else
Response.Write "(" & Request.Form("produkt").Count & "
produkter)<br><br>"
End If

For iC = 1 To Request.Form("produkt").Count
strSQL = "SELECT * FROM Produkter WHERE ID = " &
Request.Form("produkt")(iC)
' videre databasekald og udskrivning af fundne post(er)
Next iC
%>

Se online eksempel på:
www.frip.dk/3m/online/send.asp