DRØMME-HUGGET!!
Fra : Spangkuk

Dato : 09-08-05 18:37

Så skete det, det jeg normalt kun ser på TV, læser om i
aviserne eller hører fra andre.

Var på Øresund i dag i jollen. Stille og roligt drev vi ned
langs kysten imens vi prøvede at få lidt makreller og hornfisk.

Som et lyn fra en klar himmel, var der "et eller andet" der
fik fat i mit bette 28 grams blink. Stangen bukkede som et
espeløv på et splitsekund, min 0.40 line hvinede i vinden,
og vandet omkring mit blink kogte, boblede og sydede.

Der kom et udløb på et par meter, bremsen brølede, der var
intet at gøre, alt var på maks. - så blev linen slap. Trak ind og
så at der ikke var noget som helst i enden.

Linen var kappet, og det var perfekt, altså ingen krøller efter
knuden og ikke flosset....

Hvad FANDEN det var, fandt jeg som bekendt ikke ud af,
men det var stort,- MEGET stort!

ÆV!

Spang

Fra : Kuspor

Dato : 09-08-05 19:06

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knuden og ikke flosset....
>
> Hvad FANDEN det var, fandt jeg som bekendt ikke ud af,

Tja måske en U-båd eller en dykker, (vandet kogte og boblede)
Nej det kunne være en lille haj af en slags, måske en sulten sæl, eller en
tun på afveje.
Men det lyder sgú spændende.
I disse globale opvarmnings tider, kommer der jo fisk til vore
bredegrader,
vi lige skal geares til.

Knæk og bræk

KJ

Fra : Spangkuk

Dato : 09-08-05 20:10

"Kuspor" <kuspor@hotmail.com> skrev

> Tja måske en U-båd eller en dykker, (vandet kogte og boblede)
> Nej det kunne være en lille haj af en slags, måske en sulten sæl, eller en
> tun på afveje.

Vi talte faktisk om det, både det organiske, men også det
u-organsiske . Min makker er erfaren fisker, han så hele
forløbet og måtte tilstå, at det hug var det vildeste han har
set til dato. Det var især den voldsomme udladning omkring
blinket han ikke helt kunne fatte.

> Men det lyder sgú spændende.
> I disse globale opvarmnings tider, kommer der jo fisk til vore
> bredegrader,
> vi lige skal geares til.

Ja, du har ret, og vi skal ikke længere tilbage end til 1940'erne
hvor der var mange tun i det nordlige Øresund, og der var store
flåder af tunfiskebåde i Helsingør/Snekkersten/Espergærde,
som trak turister til fra hele verden.

Vi håber på en gentagelse ! Smut ned i netto, køb nogle billige
spraydåser med freon og fyr dem af, så går det vel lidt hurtigere

Spang

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 19:12

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad FANDEN det var, fandt jeg som bekendt ikke ud af,
> men det var stort,- MEGET stort!

Det var en torsk på ni kg.

Jeg havde samme oplevelse for nogle år side, og troede, jeg havde mit livs
havørred for enden af linen. Efter lang tids fight og flere udløb, fik jeg
hevet dyret op i båden: En torsk på ni kg.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Spangkuk

Dato : 09-08-05 19:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Jeg havde samme oplevelse for nogle år side, og troede, jeg havde mit livs
> havørred for enden af linen. Efter lang tids fight og flere udløb, fik jeg
> hevet dyret op i båden: En torsk på ni kg.

En stor sommertorsk......tja, man skal aldrig sige aldrig, men
jeg tror ikke på det, der var simpelthen for meget kraft i det
hug. Det var altså noget større (nej, overdriver ikke )

Men sjovt nok, som Kuspor nævner i sit indlæg, så diskuterede
vi faktisk om det var et Marsvin/sildehaj/tun/sæl der var på afveje.

Min erfarne makker så hugget og hele det korte forløb, og han
var selv forbløffet.

Spang

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 20:01

> Min erfarne makker så hugget og hele det korte forløb, og han
> var selv forbløffet.

Tro mig: Min sommertorsk på ni kg opførte sig, som jeg aldrig havde troet,
en torsk kunne opføre sig. Jeg har meget at sammenligne med, og denne torsk
tog r*ven på mig. Havde det været en laks eller havørred på 15 kg, havde jeg
ikke været forbavset.

Marsvin og sæl skulle være så kloge, de aldrig går på kunstig agn.

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 15:06

> [...]
> knuden og ikke flosset....
>
> Hvad FANDEN det var, fandt jeg som bekendt ikke ud af,

Marsvin/Tun/enorm laks er vel de bedste bud??

Fra : Mette P.

Dato : 15-08-05 21:19

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

"og vandet omkring mit blink kogte, boblede og sydede."

Ja Konrad, de laks kan sgu mange tricks...

;) Mette P.

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 11:36

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

> "og vandet omkring mit blink kogte, boblede og sydede."
>
> Ja Konrad, de laks kan sgu mange tricks...

Beklager - det havde jeg så lige ikke set.

Fra : Calle.

Dato : 17-08-05 09:49

Spangkuk wrote:
> [...]
> knuden og ikke flosset....
>
> Hvad FANDEN det var, fandt jeg som bekendt ikke ud af,

måske en rusisk ubåd, de har det jo med at vikle sig ind i noget ;-(

--
Calle.