Søgning
Fra : thagemann89

Dato : 09-08-05 15:21

Davs!

Jeg har et lille problem med en søgefunktion på min side... Jeg
har prøvet at sammenligne den med et par andre søgefunktioner på
nettet, men alligevel har jeg gjort noget galt :/

Jeg får fejlen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'artikkelnummer LIKE '%%' or LIKE
'%%''.

/nybojco/soeg.asp, line 183

Linie 183: artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer
WHERE artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' or LIKE '%" &
[type] & "%'", Conn

Lidt kode:
artikkel = Request.form("artikkel")
[type] = Request.form("artikkel")

Set artikkelnummer =
Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer WHERE
artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' or LIKE '%" & [type] &
"%'", Conn

While NOT artikkelnummer.EOF

Mvh
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 09-08-05 15:41

> Linie 183: artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer
> WHERE artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' or LIKE '%" &
> [type] & "%'", Conn

Prøv:

--
MooreHojer

Fra : thagemann89

Dato : 09-08-05 16:34

> Prøv:
> artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer WHERE (artikkelnummer
> LIKE '%" & artikkel & "%') or (LIKE '%" & [type] & "%')", Conn

det virker nu, det viser bare ikke det det skal... søgningen viser alt fra
artkkelnummer hvor det selvfølgelig kun skal vise det man søger efter...

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 09-08-05 16:22

Hej

"thagemann89" <thomas@intelligent-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Linie 183: artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer
> WHERE artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' or LIKE '%" &

Du mangler feltnavn ved LIKE-klausul nr. 2:

artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer
WHERE artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' OR artikkelnummer LIKE '%" &
type & "%'", Conn

Mvh

C@rsten

Fra : thagemann89

Dato : 10-08-05 12:02

> Du mangler feltnavn ved LIKE-klausul nr. 2:
>
> artikkelnummer.Open "SELECT * FROM artikkelnummer
> WHERE artikkelnummer LIKE '%" & artikkel & "%' OR artikkelnummer LIKE '%" &
> type & "%'", Conn

-> Yep, tak :) - men søgningen viser stadig bare alt fra databasen istedet for
det jeg søger efter.... hvorfor? :'(

Fra : NoMoreSpam

Dato : 11-08-05 19:00

"thagemann89"

> -> Yep, tak :) - men søgningen viser stadig bare alt fra databasen istedet
for
> det jeg søger efter.... hvorfor? :'(

Du bruger en OR så hvis bare et af felterne er tomt vil den søge på alt '%%'
lige efter sql udtrykket kan du lave en response.write for at se hvad der
rent
faktisk står i udtrykket:

response.write "SELECT * FROM artikkelnummer WHERE artikkelnummer LIKE '%" &
artikkel & "%' OR artikkelnummer LIKE '%" &
type & "%'

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : thagemann89

Dato : 12-08-05 20:06

> [...]
> lige efter sql udtrykket kan du lave en response.write for at se hvad der

-> Den søger alligevel på alt selvom jeg har udfyldt begge felter

> response.write "SELECT * FROM artikkelnummer WHERE artikkelnummer LIKE '%" &
> artikkel & "%' OR artikkelnummer LIKE '%" &
> type & "%'

-> så skriver den jo koden ud på siden istedet for 'se hvad der sker'... :( -
ved ikke om i vil have noget mere kode eller? er fuldstændig lost :/

Fra : MooreHojer

Dato : 12-08-05 22:06

> -> så skriver den jo koden ud på siden istedet for 'se hvad der
> sker'... :( -
> ved ikke om i vil have noget mere kode eller? er fuldstændig lost :/

Hvad skriver den ud her?

--
MooreHojer