overdosis af medicin?
Fra : Alexia

Dato : 09-08-05 13:56

Hej!

Mine fisk har fået hvisde pletter på finner og hale, dvs. at det faktisk kun
er mine platyer der ser ud til at være ramte, behandlede dem med fauna mor
søndag og mandag, og idag skal jeg jo så holde pause, men ved nærmere
eftertanke er jeg bange for jeg har putet for lidt i akvariet, og min ene
platty ser virkelig slem ud idag?

Kan jeg give dem endnu en behandling idag, eller bør jeg vente til imorgen,
og så håbe på det bedste?

mvh. Alexia

Fra : Michael

Dato : 10-08-05 22:18

det er en parasit der sider i deres sking og har sendt spore ind i fiskens
krop for af optage vand fra fisken, so når du så behandler begynder der af
dreje rund så jeg kan godt forså af fisken ikke har det så godt! men du skal
nok bare følge den plan du har med af behandle!

Michael Neisen

Fra : Martin Heller

Dato : 11-08-05 14:49

Michael wrote:

> [...]
> dreje rund så jeg kan godt forså af fisken ikke har det så godt! men du skal
> nok bare følge den plan du har med af behandle!

Jeg går ud fra at du tænker på parasitten Ichthyophthirius (Ich)? Har du
noget som bakker ovenstående udsagn op? Jeg har ikke tidligere hørt
denne udlægning. Det lyder også lidt underligt, at parasitten skulle
komme fra fiskens omgivelser og søge ind i fisken for at finde vand?

Fra : Pizzabager

Dato : 12-08-05 13:26

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udlægning. Det lyder også lidt underligt, at parasitten skulle komme fra
> fiskens omgivelser og søge ind i fisken for at finde vand?

ja mon ikke nærmere det er blod, vand er der vist rigeligt af i akvariet

kasper